140 consumidors lleidatans participen en els tastos realitzats per l'IRTA sobre la poma golden
Els resultats dels tests realitzats el passat divendres al Mercat Ronda-Fleming i el passat dissabte, al de Balàfia mostren que els ciutadans aprecien preferentment la dolçor d'aquesta fruita
Els resultats dels tests realitzats el passat divendres al Mercat Ronda-Fleming i el passat dissabte, al de Balàfia mostren que els ciutadans aprecien preferentment la dolçor d'aquesta fruita
140 consumidors lleidatans van participar en els tastos realitzats per l'IRTA la setmana passada als dos mercats municipals, i la gran majoria d’ells van preferir, en primer lloc, que les pomes fossin dolces, després saboroses i fermes. Per la qual cosa, per a períodes entremitjos de conservació de pomes ‘Golden’, l’atmosfera preferida va ser la de 2.5% d’oxigen i 2% de diòxid de carboni.
Aquest estudi compta amb la col·laboració de l’Institut Municipal de Comerç, Mercats i Consum que ha cedit l’espai de dos dels Mercats Municipals per a realitzar l’esmentat test. L’objectiu d’aquesta investigació, endegada per l’IRTA, és determinar la importància d’aplicar l’anàlisi sensorial amb consumidors de poma ‘Golden’, amb la finalitat d’establir quines són les seves preferències davant de pomes conservades en diferents atmosferes de conservació durant diferents períodes. Aquest projecte d’investigació de l’IRTA tindrà diverses fases a Lleida, realitzades en mesos diferents, per analitzar com afecta el període de conservació en la qualitat organolèptica o sensorial de la fruita. El tast de consumidors realitzat correspondria a pomes conservades durant 6 mesos, i el proper mes de juny es realitzarà un altre tast per avaluar l’efecte de allargar el període de conservació en la satisfacció del consumidor.