Establiments d'ús públic accessibles

Vuit botigues i establiments hotelers i de restauració de Lleida compleixen els requisits de la Campanya de promoció de l'accessibilitat

Vuit botigues i establiments hotelers i de restauració de Lleida compleixen els requisits de la Campanya de promoció de l'accessibilitat

L'alcalde Antoni Siurana ha presidit l'acte de lliurament dels logos de la Campanya de promoció de l'accessibilitat als establiments privats d'utilització pública de Lleida promoguda per l'Associació de Paraplègics i Discapacitats Físics de Lleida (ASPID). Aquesta campanya es fruit del conveni signat entre l'Ajuntament de Lleida, les federacions de comerç i hostaleria, la Fundació Lleida Solidària, la Fundació Fira de Lleida, l'Associació de Paraplègics i ASPID per a fomentar la supressió de barreres arquitectòniques en el sector del comerç i de l'hostaleria, mitjançant la informació facilitada pels tècnics de la Fundació Lleida Solidària. L'acord estableix igualment el lliurament d'un logotip als locals que ja són accessibles. Aquest logotip serà un reconeixement i alhora un senyal identificatiu dels establiments adaptats. La qualificació de cadascun apareixerà en els fullets informatius editats per Turisme de Lleida en els que figurin els comerços i els establiments d'hostaleria de Lleida. Els establiments guardonats han estat el restaurant La Fonda del Nastasi, l'Hotel Comtes d'Urgell, el restaurant Brasil, El Celleret del Segre, la perfumeria La Primavera (de Rovira Roure), la perruqueria Mata & Campaña, i el supermercat SUNKA (de supermercats Pujol) i l'establiment de telefonía Telyco Lleida. L'acte també ha comptat amb la presència, entre altres, de Teresa Palahí, delegada territorial de l'ONCE a Catalunya, i del dissenyador lleidatà Vicente, que ha creat de forma desinteressada el logotip.