Alcalde Larrosa: “Lleida ha brillat més que mai” aquesta campanya de Nadal
Alcalde Larrosa: “Lleida ha brillat més que mai” aquesta campanya de Nadal. El paer en cap ha ressaltat la participació massiva en les activitats organitzades, la valoració positiva de la il·luminació i els guarniments nadalencs i la intensa activitat comercial, que refermen la ciutat com a capital referent i com a destinació turística, cultural i comercial per gaudir el Nadal. Els espais d’aforament controlat han registrat una alta afluència arribant a mobilitzar més de 100.000 persones a les quals caldria afegir l’elevada participació en esdeveniments com la Cavalcada de Reis o les videoprojeccions a la façana de la Paeria. No s’han produït incidents remarcables i la Paeria estudia la implantació d’un bus per a l’oci nocturn, donat el bon funcionament del servei durant la nit de Cap d’Any, en el marc de la campanya “1000 Ulls contra les violències”.
Lleida ha tancat aquesta campanya de Nadal en què la ciutat “ha brillat més que mai”, com ha assegurat el paer en cap, Fèlix Larrosa. L’alcalde, acompanyat per les tinentes d’alcalde Begoña Iglesias i Cristina Morón i els regidors Xavi Blanco i Pilar Bosch, ha afirmat que la campanya ha estat un èxit, sent unes festes intergeneracionals, descentralitzades, obertes i participatives. L’alcalde ha explicat que l’activitat registrada en tots els àmbits i la implicació ciutadana transmeten la idea que la ciutat de Lleida és una capital on el Nadal esdevé una època transcendental, no només per al retrobament familiar, sinó com a “destinació turística, cultural i comercial”.
Segons ha indicat, s’ha fet un esforç extraordinari com a institució “posant tota la carn al foc”, en tots els vessants, el comercial, de promoció de la ciutat, de la creació i la innovació en la programació, i en matèria de seguretat i de serveis urbans. Ha afegit que el repte serà millorar i que es continuarà treballant, incidint en el fet que Lleida ha d’erigir-se en “capital referent a nivell de país”.
Il·luminació de Nadal: Un dels aspectes més valorats de la campanya ha estat la il·luminació, que ha lluït a tots els barris, amb llums i guarniments. S’ha reforçat amb 18 km de carrers guarnits i més de 900 motius nadalencs. L’alcalde ha comentat que s’ha estès a espais més periurbans del territori, tenint en compte que Lleida té les EMDs de Sucs i Raimat i concentracions urbanes, com Llívia. “S’ha volgut arribar a tot arreu per fer més atractiva la ciutat i animar la ciutadania a gaudir de les festes”, ha dit Larrosa.
Impactes de la imatge de Nadal: L’impacte que la campanya ha tingut a les xarxes socials ha estat important, amb les diferents imatges del reclam d’enguany “Lleida. On la boira fa la màgia” i les imatges que s’han publicat de les activitats. A l’espera d’una valoració més acurada, s’han registrat més de 300.000 visualitzacions, a més de la interacció i del ressò comunicatiu que ha tingut. L’alcalde Larrosa s’ha referit al lema d’enguany, “Lleida. On la boira fa la màgia”, perquè, encara que també hi ha hagut dies de sol, ha estat una imatge que ha donat personalitat i que s’identifica amb la ciutat.
Sense incidències destacables: L’alcalde ha subratllat que s’havia planificat un dispositiu especial de seguretat per atendre les necessitats d’aquestes festes i que “el nivell d’incidents és tendent a zero. Això és una cosa extraordinària, sobretot si aprofundim en el volum d’assistència i activitats que han tingut lloc”. Aquests dies s’han desenvolupat sense baralles, actes incívics o accidents significatius.
Mobilitat i dispositiu especial de la nit de Cap d’Any “1.000 ulls contra les violències”: L’ús del transport públic evoluciona favorablement, en tant que hi ha una resposta en augment cada cop que es posen en marxa serveis extra, com el servei de bus nocturn als espais d’oci. Per Cap d’any, més de 600 persones van utilitzar el servei gratuït d’autobús de les línies 5, 6 i 7 i quan la Paeria ha habilitat aquest servei per a les festes de la ciutat, per a una major seguretat, confort i un millor oci per als joves, igualment s’ha registrat una bona resposta. Això, ha assenyalat l’alcalde, es tindrà en compte en la revisió que s’està fent de les línies d’autobusos a la ciutat i el nou model d’autobusos, de cara a implantar un bus nocturn per garantir la seguretat de l’oci.
Més de 100.000 persones en espais amb l’aforament controlat: La participació en les propostes que s’han promogut des de la Paeria com per entitats i altres organitzadors, han tingut una resposta massiva. S’han mobilitzat més de 100.000 persones en espais on l’aforament és controlat (unes dades que s’han sumat amb els tiquets d’entrada). Per exemple, hi ha hagut 15.000 persones a la Llotja, 1.600 al Teatre de l’Escorxador i unes 7.000 a l’Auditori. Entre altres, hi ha els prop de 4.000 visitants al Turó de la Seu Vella, les 1.500 persones al Museu Morera o les 5.500 que van passar pel Pessebre de Mangraners, recuperat enguany amb l’Associació de l’Hangar i la Paeria. L’alcalde ha agraït que els barris s’hagin sumat amb les seves iniciatives, amb altres accions com el Parc de Nadal del Secà, on l’Associació de Veïns ha quantificat l’assistència en 10.000 persones.
Pel que fa a la Cavalcada dels Reixos, el recorregut del Camarlenc i la videoprojecció a la façana de la Paeria han estat especialment concorregudes, així com altres espectacles nadalencs que s’han realitzat a centres cívics o en espais públics.
Cucalòcum i altres activitats: s’han quantificat 15.000 visitants al Cucalòcum, unes 2.000 persones més que l’any anterior, fet que s’atribueix a l’optimització dels espais del recinte firal, amb els dos pavellons 3 i 4, i una millor oferta, que de 20 ha crescut a 41 activitats. La pista de gel continua sent un reclam, amb 13.000 patinadors i el Trenet de Nadal, ha tingut 11.900 viatgers.
Activitat comercial i de la restauració: la Patronal de l’Hostaleria ha mostrat la seva satisfacció en una època que marca un punt àlgid de la seva activitat. Des de punt de vista del comerç, s’ha estimat un creixement del 5 % respecte a l’any passat, segons el sector.