L'audiència final del Plenari dels Infants i Adolescents s'ha celebrat al Saló de Plens de la Paeria

Cloenda del Plenari dels Infants i Adolescents de Lleida

El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha presidit la sessió, que s’ha fet aquest divendres al Saló de Plens. L’ampliació dels horaris de les biblioteques i millores en el transport públic, entre les propostes del Plenari. L'acte ha tancat el treball que han fet 115 estudiants de centres de primària i secundària durant tot el curs aprofundint en el concepte de participació i fent propostes per millorar la ciutat. Aquest any s’han incorporat al Plenari 6 centres educatius nous.

El Saló de Plens de la Paeria ha acollit aquest divendres l’audiència final del Plenari dels Infants i Adolescents de Lleida, un acte que clou el treball que han fet 115 estudiants de centres de primària i secundària durant tot el curs aprofundint en el concepte de participació i fent propostes per millorar la ciutat. El Paer en Cap, Fèlix Larrosa, ha presidit la sessió, acompanyat pel regidor de Joventut, Educació i Ocupació, Xavier Blanco, i representants del plenari, que han ocupat per un dia les cadires dels regidors i regidores per traslladar a la corporació municipal les seves demandes. També han assistit a l'acte la tinenta d'alcalde Cristina Morón, i les regidores Anna Florista, Laura Bergés, Neus Caufapé i Glòria Rico.

Aquest curs el Plenari ha treballat entorn a tres eixos principals: la salut mental, el lleure i la cultura popular. En aquest sentit, els infants i adolescents han fet arribar a l’Alcalde i als representants municipals que volen més professionals de la salut mental, més activitats als Camps Elisis i l’ampliació dels horaris de les biblioteques, entre altres. En el camp de la mobilitat, han demanat més transport públic, especialment en caps de setmana i horaris nocturns, així com més campanyes de sensibilització sobre l’ús dels patinets elèctrics.

L’Alcalde, Fèlix Larrosa, ha agraït les reivindicacions del Plenari i s’ha compromès a tenir-les en compte. Així, ha afirmat que ha demanat als responsables de les biblioteques i les sales de lectura dels centres cívics que ampliïn els horaris, especialment en èpoques d’exàmens, i que la Paeria està treballant en la millora de la mobilitat, amb l’ampliació de carrils bici i fent proves amb nous autobusos perifèrics i nocturns, aquests últims durant la darrera Festa Major. Larrosa també ja explicat als representants del Plenari que la Paeria està ultimant el nou Pla Director de Mobilitat Urbana i la renovació de les ordenances sobre els vehicles de mobilitat personal, així com el Pacte pel Civisme i la Convivència.

A més de les propostes de millora de la ciutat, els infants i adolescents també han valorat positivament alguns projectes com la instal·lació d’elements inclusius en parcs infantils o l’obertura del pati de l’escola Joan XXIII a tota la ciutadania. Al final de l’acte, els assistents han pogut escoltar diverses peces musicals interpretades amb violoncel per l’alumne del Conservatori Hugo Herraiz.

Plenari dels Infants i Adolescents

El Plenari dels Infants i Adolescents de Lleida és un projecte gestionat des de la Regidoria d’Educació que aquest curs ha celebrat el 25 aniversari. Està format pel Consell d’Infants i el Consell de Joves. Es tracta d’un òrgan assembleari, consultiu, participatiu i de representació dels infants i adolescents que té per objectiu educar en la cultura de la participació per tal que les futures generacions siguin agents actius de la societat ja des de la infància per tal que es sentin part de la seva ciutat i esdevinguin ciutadans proactius.

Aquest curs 2023-2024, 70 nens i nenes de 17 escoles han participat en el Consell d’Infants i 45 joves d’11 Instituts, en el Consell de Joves. Aquest any s’han incorporat al Plenari 6 centres educatius nous, quatre al Consell d’Infants i dos al Consell de Joves. Aquests són: l’Escola Torre Queralt, Joc de la Bola, Minerva, l’Escola Alba, l’Institut Torre Queralt i el CEE L’Esperança. És la primera vegada que al Plenari hi participa un Centre d’Educació Especial.