Donació rècord de la 10a edició de Mamapop a l’IRBLleida per a la lluita contra el càncer de mama
S’han recaptat més de 86.000 € gràcies a les aportacions aconseguides en les cinc sessions celebrades al Teatre de Llotja
El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha definit aquesta iniciativa com “una poderosíssima eina per impulsar la investigació que compta amb el suport i compromís d’empreses, ciutadania i moltes persones voluntàries que fan que s’hagi convertit en un referent a tot Catalunya”
S’han recaptat més de 86.000 € gràcies a les aportacions aconseguides en les cinc sessions celebrades al Teatre de Llotja
El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha definit aquesta iniciativa com “una poderosíssima eina per impulsar la investigació que compta amb el suport i compromís d’empreses, ciutadania i moltes persones voluntàries que fan que s’hagi convertit en un referent a tot Catalunya”
La desena edició de Mamapop, amb l’espectacle ‘Generación Movida’, ha assolit la donació més elevada a benefici de l’IRBLleida: un total de 86.560 euros, la major part generats amb les aportacions de les sessions que han omplert fins a cinc mil butaques de la platea del teatre de La Llotja i els 525 euros recaptats amb l’esmorzar solidari de la pastisseria El Crostó, que ha col·laborat enguany amb aquesta iniciativa.
El concert solidari s’ha convertit, a més, en la primera i més important producció artístic-musical de Lleida pel que fa a xifra d’espectadors, assolint un triple rècord: en assistència, en nombre de sessions i en volum de diners recaptats per a destinar-los a la investigació mèdica.
L’entrega del xec simbòlic ha tingut lloc aquest dimecres al Saló de Sessions de la Paeria, en què el paer en cap, Fèlix Larrosa, en la seva intervenció per cloure l’acte, ha definit aquesta iniciativa com “una poderosíssima eina per impulsar la investigació que compta amb el suport i compromís d’empreses, ciutadania i moltes persones voluntàries que fan que s’hagi convertit en un referent a tot Catalunya”. Així mateix, l’alcalde ha refermat “el nostre suport institucional per continuar en la lluita contra el càncer de mama per continuar-hi investigant”.
Abans, en primer lloc, ha pres la paraula el fundador i director artístic de Mamapop, Manel Simon, que s’ha mostrat molt satisfet i orgullós “del que estem aconseguint. El públic, la comunitat Mamapop, cada vegada és més gran i això ens motiva a continuar, a la vegada que representa un gran repte i una gran responsabilitat. Mamapop és sinònim de qualitat i de professionalitat artístico-escènica, per això seguirem innovant amb el doble objectiu de continuar sorprenent i emocionant als nostres seguidors i de ser fidels a la nostra causa: la mama”. Simon ha explicat que ja estan preparant l’11a edició que se celebrarà el proper mes de novembre.
Mamapop assoleix així, des del seu naixement el 2014, una donació acumulada a l'IRBLleida de 319.360 euros, tots destinats als projectes de recerca en càncer de mama. Gràcies al compromís de moltes persones, continua sent la principal font de finançament privat de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida. La gerent de l’IRBLleida, Eva López, ha explicat com n’és d’essencial disposar de finançament privat per a impulsar la millora dels diagnòstics i dels tractaments i ha assegurat que tots i cadascun dels cèntims que Mamapop ha donat al llarg dels anys es destinen a la recerca que és una garantia imprescindible de salut.
A l’acte també han assistit el vicepresident primer de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez; el regidor de Salut Pública i Esports, Jackson Quiñónez; la regidora de Cultura i Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch; el cap de l’oposició, Xavi Palau; les regidores Neus Caufapé, Anna Florista i Gloria Rico, i el regidor Xavi Estrada. També han estat presents els representants de les diferents empreses i entitats solidàries que patrocinen i/o col·laboren perquè el Mamapop sigui possible com són la Fundació La Caixa, Atlas Energia, Jori&Asurbrok, Vivers Sisco Palau, Dental Codina i Autocars Gamón.