Larrosa ha presentat la campanya acompanyat de la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch.

El comerç, el Garrotín i la gastronomia, eixos de la primera fase de la nova campanya d’imatge i promoció de Lleida

Fèlix Larrosa: “Lleida es reafirma, es projecta i es posiciona en aquest moment de creixement i transformació”

Sota el paraigua “Lleida t’estima”, la campanya reflecteix una ciutat on passen coses i busca enfortir l’”orgull de ser de Lleida”

Fèlix Larrosa: “Lleida es reafirma, es projecta i es posiciona en aquest moment de creixement i transformació”

Sota el paraigua “Lleida t’estima”, la campanya reflecteix una ciutat on passen coses i busca enfortir l’”orgull de ser de Lleida”

Coincidint amb l’inici de la primavera, l’Ajuntament de Lleida ha presentat avui la nova campanya d’imatge i promoció de la ciutat de Lleida, sota el paraigua “Lleida t’estima”. L’alcalde Fèlix Larrosa ha destacat que vol reforçar “l’orgull” i el “sentiment de pertinença” i alhora promoure elements essencials i d’identitat de la ciutat com el Garrotín, la boira, les postes de sol o l’Horta, que “ens fa ser diferents”. En la presentació, que s’ha fet al Pati del Palau de la Paeria, hi ha participat la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch. També hi han assistit regidors i regidores i representants del comerç, l’hostaleria i les associacions de veïns.

Larrosa ha explicat que la campanya institucional “combina l’autoestima amb la vocació de promoció de la ciutat, amb un enfocament clarament emocional” que “apel·la directament a les emocions i als valors essencials de la ciutat i la seva gent”. Així, ha dit, busca generar complicitats enfora i endins, promovent “l’orgull de ser de Lleida” i convidant els lleidatans a ser “els principals ambaixadors de la ciutat”.

A més, ha remarcat que es vol anar més enllà d’una campanya d’imatge: “és una declaració de principis: Lleida es reafirma, es projecta i es posiciona amb força en aquest moment de creixement i transformació”, en referència a l’inici dels tràmits de l’estació ferroviària intermodal de Torreblanca, que va presentar ahir a Lleida el president de la Generalitat, Salvador Illa.

“Volem projectar una ciutat on passen coses”, ha dit el paer en cap, per això se segueix la línia de la campanya de Nadal “On la boira fa la màgia”. En aquest sentit, la campanya s’utilitzarà per a tots els continguts i regidories i s’adaptarà a les quatre estacions de l’any, identificades amb una barra de colors amb diferents gammes cromàtiques. A més, evolucionarà al llarg de l’any, adaptant-se als moments clau del calendari, així com per donar valor a elements d’identitat tangibles i intangibles de la ciutat.

Un d’aquests elements que fa que Lleida sigui una ciutat singular, ha explicat Larrosa, és el comerç de proximitat. Així, s’ha referit a la feina de promoció que s’està fent des de l’equip de govern i també als consensos assolits en aquest àmbit, com una moció d’ERC a favor del comerç i l’acord amb Junts, que inclou l’impuls de l’economia local.

Finalment, l’alcalde ha afirmat que “Estimar Lleida també és tenir-ne cura” i ha convidat a tothom a “estimar-la i a deixar-se estimar per la ciutat”.

Per la seva banda, Bosch ha dit que és una campanya que “ha de perdurar en el temps” i que reflecteix “la manera que tenim d’explicar-nos i com volem que ens coneguin” i alhora “recordar-nos d’allà on venim”. Per això, ha demanat que “tothom la faci seva”. En aquest sentit, ha asseverat que “tenim grans coses” que els lleidatans han de saber explicar fora per “portar Lleida al món i el món a Lleida”.

La proposta reflecteix Lleida com una ciutat polièdrica, amb molts matisos i històries a explicar. En un inici, com ha explicat la regidora de Promoció de la Ciutat, la campanya es fixarà especialment en tres elements claus en la identitat de la ciutat: el comerç, el patrimoni cultural, amb el Garrotín com a icona viva, i la gastronomia, en el marc de la iniciativa Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia i que inclourà diverses activitats a Lleida com el Pícnic multitudinari que es farà al marge esquerre del riu el pròxim 29 de març.

Pel que fa al comerç, aquest es vincula a la primavera i la floració, amb el missatge “Lleida. On les botigues floreixen. Lleida estima el comerç”. Altres dels missatges de la campanya són “Lleida. On el Garrotín és patrimoni. Lleida estima la cultura” i “Lleida, on la cuina fa caliu. Lleida estima la gastronomia”.

La imatge de la campanya inclou un logotip del Garrotín, un patrimoni que “explica una part molt important de la nostra història” i mostra la ciutat d’una manera festiva i acollidora, ha explicat Bosch. També incorpora la nova imatge de marca de Lleida Turisme, amb el perfil de la Seu Vella i un sol que es pon. La iniciativa neix a la vegada que Lleida Turisme, que es va presentar dimarts, i que inclou una reestructuració estratègica del departament.

La nova campanya, dissenyada per CactuSoup i coordinada pels equips de Turisme i Comunicació de la Paeria, es desplegarà en mitjans de comunicació, opis, esdeveniments esportius i xarxes socials de l’Ajuntament, que adoptaran la nova identitat visual.