El govern municipal destaca la transparència en el rendiment de comptes
La Comissió de Transparència ha fet balanç avui del seguiment de les 29 mocions presentades per grups municipals i entitats que han estat aprovades durant el primer any de mandat
També s’han detallat els expedients tramitats en relació amb les peticions ciutadanes pels diferents canals i amb altres organismes com la GAIP, l’Oficina Antifrau, les Sindicatures de Greuges i el Defensor del Pueblo
La Comissió de Transparència ha fet balanç avui del seguiment de les 29 mocions presentades per grups municipals i entitats que han estat aprovades durant el primer any de mandat
També s’han detallat els expedients tramitats en relació amb les peticions ciutadanes pels diferents canals i amb altres organismes com la GAIP, l’Oficina Antifrau, les Sindicatures de Greuges i el Defensor del Pueblo
La Comissió de Transparència de l’Ajuntament de Lleida ha fet balanç avui del seguiment de les mocions aprovades al ple municipal durant el primer any de mandat.
La tinenta d’alcalde i regidora de l’àrea de Bon Govern, Carme Valls, ha assenyalat que s’ha informat amb total transparència de l’estat de compliment dels acords inclosos en les 29 mocions aprovades fins al ple del mes de maig i ha destacat el compromís municipal per una governança participativa i efectiva.
Entre les mocions aprovades pel ple en aquest període s’hi inclouen, tant propostes presentades pels diferents grups municipals com per entitats de la ciutat, sobre temes tan diversos, per exemple, com l’habitatge, la mobilitat, els barris, la formació, la contaminació, els drets dels animals o la seguretat, entre d’altres.
Durant la sessió s’ha plantejat també el retiment de comptes sobre la tramitació de diversos expedients vinculats a la Comissió durant el segon semestre de 2023 i el primer de 2024.
Així, durant aquest període s’han gestionat 7 expedients per reclamacions a la Comissió de Garantia de Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP); 5 per denúncies a l’Oficina Antifrau de Catalunya; 35 per queixes a la Sindicatura de Greuges de Catalunya; 176 per queixes a la Sindicatura de Greuges Municipal, dels quals 25 encara es troben en tràmit; i 21 per queixes adreçades al Defensor del Pueblo. També s’han gestionat 1.159 declaracions d’absència de conflicte d’interessos (DACI), necessàries en la contractació administrativa i en els expedients de subvencions i urbanístics.
Pel que fa als canals directes amb la ciutadania, s’han gestionat 9 peticions a través del canal de l’informant (a falta de les dades de 2024, que es donaran a conèixer l’any vinent); 75 a la Bústia Ètica, de les quals 4 encara estan en tràmit; i 1.768 a la Bústia Ciutadana, 497 també encara en tràmit.