Navigation
La segona jornada del MUD ha començat aquest migdia al pati de l’Escorxador amb l’actuació de Raquel Lua
La segona jornada del MUD ha començat aquest migdia al pati de l’Escorxador amb l’actuació de Raquel Lua

El MUD arriba a la majoria d’edat amb un ampli repertori neofolk d’artistes consolidats i joves promeses

El MUD ha estrenat aquest cap de setmana la seva 18a edició amb una programació neofolk variada i revisitada des de l’electrònica, el jazz, el rock i la psicodèlia, entre altres, de la mà d’artistes consolidats i amb una gran trajectòria, com Depedro, Los Dug Dug’s, Mohama Saz i Benin International Musical, i noves propostes com Filipin Yess, Alidé Sans, Maestro Espada.

El MUD ha estrenat aquest cap de setmana la seva 18a edició amb una programació neofolk variada i revisitada des de l’electrònica, el jazz, el rock i la psicodèlia, entre altres, de la mà d’artistes consolidats i amb una gran trajectòria, com Depedro, Los Dug Dug’s, Mohama Saz i Benin International Musical, i noves propostes com Filipin Yess, Alidé Sans, Maestro Espada. 

La regidora de Cultura, Pilar Bosch, ha destacat la voluntat del festival de conservar l’essència del seu impulsor, Antoni Gorgues, que busca “fer de pont entre el folk més tradicional i la seva reinterpretació”. Bosch també ha ressaltat que “el MUD posa Lleida al mapa internacional” i que “és una aposta de ciutat per la cultura que queda als marges, on s'està treballant l’art i la cultura del futur i on nosaltres volem seguir treballant”. 

La segona jornada del MUD ha començat aquest migdia al pati de l’Escorxador amb l’actuació de Raquel Lua, cantautora, lletrista i compositora amb una veu que barreja els estils de copla i de fado i amb influències com el flamenc i la música d’autor. A continuació, Natros Sols Selectors han amenitzat l’hora del vermut amb una tria musical basada en els “seixantes catalans” que transita per ritmes i estils com el mod jazz, la música jamaicana o el soul, entre d’altres. 

Per la tarda, els germans murcians Maestro Espada revisitaran el folk a través de la música electrònica experimental, Los Dug Dug’s, del rock mexicà dels anys 70, i Mohama Saz, de la psicodèlia i el jazz. 

Los Dug Dug’s és la primera vegada que actuen a Europa, on només faran dues actuacions, entre les quals la del MUD al Cafè del Teatre. Mohama Saz gira sobretot fora d’Espanya, per la qual cosa el seu concert també serà una oportunitat única d’escoltar-los en directe. 

Demà el pati de l’Escorxador acollirà el cantautor Martin Puig i Ponent Roots, i a la tarda serà el torn de Benin International Musical, amb una llarga tradició musical de fusió d’estils tradicionals amb música occidental. La banda fusiona ritmes voodoo de Benín amb afrobeat, gospel, rap, jazz i rock, i tancarà el festival d’enguany. 

Depedro, Filipin Yess i Alidé Sans inauguren la 18a edició del MUD 

L’actuació de Depedro, artista amb un estil híbrid d’influències de les músiques del Nord i el Sud d’Amèrica, les africanes o el rock, va inaugurar ahir a la tarda el 18è MUD i va comptar amb l’aparició inesperada de Muchachito Bombo Infierno, que actuava més tard a la Sala Cotton. Més Tard, el Cafè del Teatre va acollir una nova generació d’artistes folk: Filipin Yess, que van presentar el seu segon àlbum Blues Paradise, amb sons espacials i psicodèlia naïf, i Alidé Sans, guanyadora dels Premis ARC 2024 a millor gira d'artista que presentà el seu nou treball ‘Arraïtz’, basat en l’actualització de diverses cançons occitanes de tradició oral. Aquesta última proposta va fer posar el públic dret i ballar al ritme de rondèus i del borrèieso vals. 

Els concerts d’aquesta edició s’han dut a terme al Teatre de La Llotja, a la sala 1 del Teatre de l’Escorxador, al Cafè del Teatre de l’Escorxador i al pati de l’Escorxador. Al pati han estat gratuïts i acompanyats de vermut. 

El festival és un dels més particulars del territori i serveix d’aparador de totes aquelles propostes folk que es troben entre la tradició i la modernitat.