El projecte “Compra a Lleida” permetrà aplicar estratègies de màrqueting digital per oferir una experiència més completa de la ciutat..

El projecte “Compra a Lleida” permetrà aplicar estratègies de màrqueting digital per oferir una experiència més completa de la ciutat

La Paeria ha tret a licitació, fins al 26 d’agost, el servei de consultoria tecnològica per a la implementació d’un sistema de Business Intelligence, amb un pressupost de quasi 140.000 euros, que s’inclou en aquest projecte finançat amb fons europeus #NextGenerationEU

Aquest sistema es basa en el coneixement i anàlisi del comportament turístic i comercial, tant de persones residents com visitants, per satisfer les seves necessitats i incrementar la interacció, especialment a les àrees comercials

La Paeria ha tret a licitació, fins al 26 d’agost, el servei de consultoria tecnològica per a la implementació d’un sistema de Business Intelligence, amb un pressupost de quasi 140.000 euros, que s’inclou en aquest projecte finançat amb fons europeus #NextGenerationEU

Aquest sistema es basa en el coneixement i anàlisi del comportament turístic i comercial, tant de persones residents com visitants, per satisfer les seves necessitats i incrementar la interacció, especialment a les àrees comercials

El projecte “Compra a Lleida” permetrà aplicar a la ciutat estratègies de màrqueting digital per oferir una millor experiència i més completa, tant als veïns i veïnes de Lleida com a les persones visitants. El projecte, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) de l’Estat i finançant per la Unió Europea amb fons #NextGenerationEU, té com a objectiu l’enfortiment de l’activitat comercial a les zones turístiques i preveu diverses accions relacionades amb la digitalització d’aquest sector. Una de les actuacions es concerta en la implementació d’un sistema de Business Intelligence per a la millora del màrqueting turístic i comercial i es basa en el coneixement i l’anàlisi del comportament de les persones residents i visitants. 

La Paeria ha publicat la licitació del servei de consultoria tecnològica per a la implementació d’aquest sistema, en modalitat SAAS (Software as a service – Software com a servei, és a dir, servei del qual es disposa a través d’una connexió a internet), per captar, gestionar i analitzar les dades que es rebin per poder definir les estratègies i accions per a la millora del sector a la ciutat.

Això es farà mitjançant la monitorització de les xarxes socials, amb el consentiment de la persona usuària, per establir el seu perfil consumidor i poder determinar accions per incrementar la interacció en les àrees comercials de la ciutat. Els i les usuàries es registren i accedeixen, prèvia acceptació, al servei que els oferirà diverses opcions de compra i turístiques de la ciutat. El seu comportament i les seves decisions de compra aportaran informació per poder practicar estratègies i estretir la relació, redirigint a altres propostes, mostrant novetats, recordant alguns serveis, etc.

El termini per presentar-s’hi és el 26 d’agost, termini que s’ha ampliat perquè es puguin atendre les consultes de les empreses atès el període de vacances, i el pressupost base de la licitació (amb IVA) és de 139.150 euros. El nou sistema contribuirà a la modernització i la competitivitat del sector comercial i turístic i, específicament, té en compte la transició digital, amb noves tecnologies per millorar la gestió i el posicionament de la ciutat.

El projecte “Compra a Lleida”, de l’àrea de Promoció de la Ciutat, es treballa transversalment amb altres àrees municipals, ja que contempla actuacions diverses vinculades a l’urbanisme, el turisme o la transició energètica. Entre altres actuacions que estan en marxa hi ha la revitalització de la rambla de Ferran o la creació d’una comunitat energètica per oferir subministrament compartit als establiments comercials del voltant del pavelló municipal Barris Nord.