El projecte Lleida Truck Center de reparació i manteniment de vehicles industrials invertirà a Lleida 20 milions d’euros i crearà 85 llocs de treball
El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha assegurat que el projecte forma part de les noves polítiques d’impuls a la reindustrialització de la Paeria, que prioritzen la generació de nou sòl industrial i una nova governança per atraure inversions
L’alcalde ha destacat que s’ha reduït el temps d’espera en la tramitació de llicències i permisos d'obres, que en el projecte presentat ha estat de només 58 dies
El Lleida Truck Center és la primera obra que s’ubica al polígon de Torre Solé i preveu obrir la primera fase el segon semestre del 2025
El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha assegurat que el projecte forma part de les noves polítiques d’impuls a la reindustrialització de la Paeria, que prioritzen la generació de nou sòl industrial i una nova governança per atraure inversions
L’alcalde ha destacat que s’ha reduït el temps d’espera en la tramitació de llicències i permisos d'obres, que en el projecte presentat ha estat de només 58 dies
El Lleida Truck Center és la primera obra que s’ubica al polígon de Torre Solé i preveu obrir la primera fase el segon semestre del 2025
El projecte Lleida Truck Center invertirà 20 milions d’euros a la ciutat, en concret al polígon Torre Solé, amb unes noves instal·lacions que oferiran tots els serveis necessaris per a la reparació i manteniment de vehicles industrials. El paer en cap, Fèlix Larrosa, acompanyat de la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, ha presentat avui el projecte amb els seus promotors, Xavier Bautista i Francesc Trota, i ha remarcat que és un projecte que forma part de les noves polítiques d’impuls a la reindustrialització que la Paeria està treballant. L’alcalde ha assegurat que aquestes polítiques es van amb la generació de sòl industrial a la ciutat i amb una nova governança en l’atracció d’inversions.
Sobre l’habilitació de sòl industrial, l’alcalde ha destacat accions en tres Àrees Empresarials: en primer lloc, l’ampliació del Polígon Industrial El Segre, de 300.000 m2 més; en segon lloc, que s’està avançant amb el polígon de Torreblanca, que s’està reorganitzant amb la Generalitat de Catalunya per preservar l’espai natural i la singularitat de l’Horta de Lleida, i que la Paeria s’ha personat en l’expedient de Torreblanca per formar-ne part i per conèixer els tràmits que s’hi fan per ser uns agents de primer ordre en el projecte de Torreblanca, i, finalment, que també s’està amatent a les peticions van arribar per part dels promotors del polígon de Torre Solé i que ja està en marxa una superfície de 36 hectàrees de nou sòl industrial. En aquest sector, la Paeria posarà a la venda a Torre Solé una finca municipal, amb una superfície de 24.000 m2 (amb un sostre edificable de 14.500 m2)
Pel que fa a la nova governança en l’atracció d’inversions, Larrosa ha parlat que ha de servir per acompanyar les iniciatives industrials o atraure de noves amb l’objectiu que la Paeria ho posi fàcil al sector en la tramitació de llicències i permisos d’obres i amb la rebaixa de la pressió fiscal. En aquest sentit, el paer en cap ha subratllat que s’ha reduït el temps de mitjana en aquests tràmits i ha posat l’exemple que del juny del 2023 al maig del 2024 l’Ajuntament de Lleida ha concedit 2.963 permisos d’obres i d’obertura d’activitats i que s’han fet 50 dies més ràpid, de mitjana. Ha afirmat que el projecte que avui s’ha presentat n’és una mostra, perquè la llicència s’ha atorgat en un termini de 58 dies (va registrar-se la sol·licitud de llicència urbanística el 10 de maig i el decret d’alcaldia atorgant-la va emetre’s el 8 de juliol). Segons Larrosa, el Lleida Truck Center contribueix a consolidar la capitalitat logística de la ciutat.
Lleida Truck Center
Xavier Bautista, d’AT Nou Transport, i Francesc Trota, de transports Trota, que lideren el projecte Lleida Truck Center, que s’ha presentat a la Paeria. Bautista ha explicat que és un projecte, en què s’han constituït com a societat, per oferir tots els serveis de manteniment i reparació de vehicles i remolcs lleugers, pesats i de turismes. “És un projecte ambiciós per a la ciutat de Lleida i per a l’Estat espanyol”, ha dit, que és novetat perquè aglutina en un mateix espai els serveis que pugui necessitar la tractora, el remolc i el conductor. Bautista ha aprofitat per agrair a la Paeria la celeritat i la facilitat en els tràmits per tirar endavant el projecte.
Aquesta serà la primera obra que s’ubicarà al nou polígon Torre Solé, en una parcel·la de 56.000 metres quadrats, dels quals 12.000 són de construcció, ubicada darrere de la torre que dona nom al polígon. Amb una inversió de 20 milions d’euros, ocuparà 85 persones amb 50 mecànics. Es construirà en tres fases:
-La primera fase consistirà en el taller oficial de VOLVO, que esdevindrà el taller de vehicles industrials més gran de Lleida. Tindrà 22 carrers i es repararà tota mena de tecnologies (vehicles elèctrics, combustibles de gas, etc.). Aquesta fase s’acabaria el 2n semestre del 2025.
-La segona fase és un multitaller, que inclourà serveis diversos. Hi haurà tallers per donar serveis a remolc i tractora, com taller de xapa i puntura, taller d’equips de fred, espai de restauració, servei de bugaderia, etc. Acabaria a finals del 2025
-La tercera fase cal concretar-se a l’espera del canvi normatiu de la Generalitat per si s’aplica la liberalització de la regulació de les inspeccions tècniques de vehicles (ITV). Seria una estació ITV, de 1.000 m2, que podria obrir a finals del 2026 i donaria sinergia a aquest projecte.
Entre altres, ha comentat que les instal·lacions es dotaran de plaques solars o de sistemes d’aerotermia, entre altres. Bautista ha apuntat que la idea és prestar també un servei extern. És a dir, que el nou centre doni servei a les empreses promotores en un 60% i que un 40% sigui d’ús extern. La previsió és que en el primer any en funcionament puguin passar unes 700 tractores i 850 remolcs.
Per a la regidora de Promoció de la Ciutat, Lleida es referma com a segona capital de Catalunya i que aquest és un projecte que despunta en un sector estratègic. Ha incidit en la rapidesa de les autoritzacions, un paper que centralitzarà l’oficina ’Invest in Lleida.
Bosch ha apuntat que la selecció de personal es farà de mà de la Paeria, ja que s’estarà en contacte amb l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) Salvador Seguí per contribuir-hi i aportar les accions formatives que calguin, adaptades a les necessitats empresarials. Bosch ha reiterat que Lleida ha d’atreure i retenir talent, ha d’incentivar la creació i la innovació i que les administracions i el sector privat han de sumar per acompanyar en l’emprenedoria, la recerca i la creativitat.
Invest in Lleida
Bosch ha assenyalat que l’Oficina d’Atracció d’Inversions de la ciutat de Lleida esdevé una realitat amb aquest cas d’èxit que avui s’ha presentat. Invest in Lleida sorgeix amb la voluntat de reagrupar en un mateix espai els departaments d’Urbanisme, Economia, Promoció de la Ciutat i l’IMO perquè els projectes que hi entrin, surtin amb els tràmits necessaris de manera immediata.
Invest in Lleida, que es presentarà el darrer trimestre de l’any, acompanyarà les iniciatives inversores en les diferents fases d’implantació, agilitzarà i simplificarà la tramitació administrativa i oferirà informació sobre els incentius fiscals municipals.