El Triple Concert de Beethoven inaugura el 2024 a l'Auditori
Amb la proposta per al dissabte, dia 20, del Trio Ludwig i la Franz Schubert Filharmonia, sota la direcció de Salvador Mas
Leandre Clown porta "N'importe quoi" el divendres, al Teatre de la Llotja
Amb la proposta per al dissabte, dia 20, del Trio Ludwig i la Franz Schubert Filharmonia, sota la direcció de Salvador Mas
Leandre Clown porta "N'importe quoi" el divendres, al Teatre de la Llotja
L'Auditori municipal Enric Granados enceta el 2024 amb una de les obres més fascinants de Beethoven, el seu Triple Concert, que tindrà lloc aquest dissabte, 20 de gener, a càrrec del Trio Ludwig i la Franz Schubert Filharmonia, sota la direcció de Salvador Mas.
El programa del concert inclou, a la primera part, el Triple Concert per a violí, violoncel, piano i orquestra, op. 56, de Ludwig van Beethoven, i, a la segona, la Simfonia núm. 4, op. 48, de Johannes Brahms. A causa d'una lesió fortuïta, el director Tomàs Grau no podrà estar al capdavant del concert, tal com estava previst, i el substituirà el mestre Salvador Mas.
El Trio Ludwig, integrat per la pianista Hyo-Sum Lim i els germans Abel i Arnau Tomàs, fundadors i membres del reconegut Quartet Casals, és considerat actualment com el millor trio del país. El públic assistent a l'Auditori podrà gaudir de la interpretació que farà del Triple Concert de Beethoven, una de les seves obres més prolífiques.
Beethoven va trencar motlles en molts aspectes de la música: en la instrumentació, en la durada, en l'estructura, en la profunditat emocional del seu discurs, etc. També ho va fer amb la composició d'una obra única en el repertori internacional: un concert per a tres solistes d'unes dimensions simfòniques impensables en aquella època, el Triple Concert. El pianista de l'estrena va ser el seu deixeble de més alt llinatge, l'Arxiduc Roldolf, fill de l'emperador. L'èxit va ser immediat, gràcies a l'elegància dels seus temes, al perfecte diàleg entre solistes i orquestra i també a la insòlita rellevància que va donar al violoncel.
La Simfonia núm. 4 de Brahms és una obra fascinant que representa la culminació de la genialitat musical del compositor alemany. Un viatge vital on Brahms descriu, de manera colpidora, la veritat de l'ànima humana. L'obra es distingeix per la seva profunditat emocional, amb moviments que transiten des de la resignació fins a la confiança, passant per l'humor del mateix scherzo que arriba just abans d'un final ferm i inapel·lable. Cal destacar que en el darrer moviment, Brahms utilitza la forma antiga de la passacaglia, inspirant-se en la ciaconna de la Cantata 150 de Johann Sebastian Bach, Meine Tage in den Leiden.
El concert començarà a les 20 h, amb entrada general a 30 € i a 27 € per a Amic/ga de LaTemporada.
"N'importe quoi", de Leandre Clown, divendres a la Llotja
En el marc de LaTemporada Lleida, el Teatre de la Llotja acollirà divendres, a les 20 h, l'espectacle "N'importe quoi", de Leandre Clown. És un espectacle universal, de poesia infinita i una tendresa sense límits. L'obra comença al carrer, on plou claus. Cinc pallassos truquen a la porta i la solitud s'escapa per l'ull del pany. Amb això, ja es provoca la bogeria i les rialles.
Aquest espectacle va vinculat a una activitat 360º, que es fa demà dimecres. El taller de clown, a càrrec de Pere Hosta, ensenyarà a crear el personatge còmic propi, personal i intransferible a partir de l'humor i l'observació de la realitat quotidiana. El curs, que es farà al Teatre municipal de l'Escorxador, és recomanat per a alumnes amb un mínim d'experiència o formació en el camp del clown.
Per a més informació: LaTemporada Lleida