En marxa la gestió municipal de la zona blava, la grua i el dipòsit de vehicles
L'Empresa Municipal d'Agenda Urbana assumeix la gestió de la zona blava, la grua i el dipòsit de vehicles de Lleida. L'alcalde Miquel Pueyo ha visitat l'inici del servei i ha destacat que s’han mantingut els 45 llocs de treball lligats al servei, que té com a objectiu millorar la mobilitat a Lleida i que també generarà ingressos per a la ciutat.
A partir d’avui l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana (EMAU) assumeix la gestió del servei d’aparcament regulat amb zona blava a la ciutat de Lleida, juntament amb el de grua i dipòsit de vehicles, que es presten des de diumenge, 1 de gener. D’aquesta manera l’Ajuntament de Lleida ha passat a una gestió plenament pública aquest servei, que des de la seva posada en marxa s’havia gestionat mitjançant una concessió amb una empresa privada.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, acompanyat de la segona tinent d’alcalde, Jordina Freixanet, i del president i vicepresident de l’EMAU, els regidors Jaume Rutllant i Joan Ramon Castro, ha visitat avui les oficines de la plaça Blas Infante des d’on l’Empresa gestionarà el servei.
Pueyo ha destacat que “és una jornada històrica” per aquest canvi de model. “L’any 84 es va iniciar a Lleida el servei de zona blava. Durant tots aquests anys, l’Ajuntament l’ha confiat sempre a empreses privades. Quan aquest govern es va fer càrrec de la gestió de la ciutat, vam analitzar-ho i estem convençuts, que aquest servei pot funcionar millor si es gestiona des d’una empresa pública com és l’EMAU”, ha afirmat Pueyo, qui ha remarcat que els 45 treballadors mantenen els seus llocs de treball. “Comptem amb que aportin la seva experiència, lleialtat, coneixement del carrer i relació amb la ciutadania i que entenguin que formen part d’una estructura que no té com a finalitat aconseguir ingressos, sinó ordenar, fer més fluida i eficaç la mobilitat”, ha afegit.
Ens uns dies, els treballadors lluiran ja el nou equipament que s’ha adquirit i aquest mes s'iniciarà la renovació dels parquímetres, que estaven molt envellits. Està previst que quedin tots renovats al mes de març. Se n’instal·laran 186 i estaran una mica més allunyats entre sí que fins ara, ja que amb les noves màquines no caldrà tornar al vehicle per deixar cap tiquet, sinó que només caldrà identificar la matrícula al mateix parquímetre. Aquestes millores seran possibles gràcies a la inversió per part de la Paeria de 921.000 euros, amb fons europeus, i d’un milió d’euros més per part de l’EMAU. L’aplicació de mòbil per fer els pagaments es manté com fins ara.
Pel que fa a la previsió d’ingressos del servei, s’estima en uns 5,1 M€, que corresponen a 4,6 M€ per la zona blava i 500.000 € pel servei de grua i dipòsit municipal, uns diners que, un cop descomptades les despeses, ara revertiran en la ciutadania de Lleida, ha destacat Pueyo.
“Hem d’optimitzar el funcionament de la zona blava actual. És evident que en els pròxims mesos i fins allà l’any 2024 o 2025 els ciutadans i ciutadanes de Lleida veuran moltes novetats en la mobilitat: es completarà el carril bici, es millorarà el funcionament del transport i intentarem construir entre tots i totes una ciutat més saludable des del punt de vista de les emissions, on desplaçar-se sigui el més fàcil possible i també animarem els ciutadans i ciutadanes a utilitzar més el transport públic, els desplaçaments a peu i altres vehicles com la bicicleta”, ha conclòs l’alcalde.