L'alcalde s'ha adreçat als assistents a la trobada de Comertia a Lleida.

L’alcalde Larrosa destaca l’aposta de Lleida per facilitar l’acollida de noves inversions davant l'empresariat del comerç

Amb iniciatives com l’oficina Invest in Lleida, que dona permisos en un termini d’uns 30 dies, les bonificacions fiscals i els ajuts al sector comercial, la generació de fins a 6 milions de metres quadrats de sòl industrial i el nou planejament urbanístic

El paer en cap ha participat a l’assemblea de l’associació de l’empresa familiar del comerç, Comertia, on també ha remarcat la necessitat de generar espais per a nous formats comercials i de reimpulsar àmbits com el Centre Històric i el Pla de l’Estació

Amb iniciatives com l’oficina Invest in Lleida, que dona permisos en un termini d’uns 30 dies, les bonificacions fiscals i els ajuts al sector comercial, la generació de fins a 6 milions de metres quadrats de sòl industrial i el nou planejament urbanístic

El paer en cap ha participat a l’assemblea de l’associació de l’empresa familiar del comerç, Comertia, on també ha remarcat la necessitat de generar espais per a nous formats comercials i de reimpulsar àmbits com el Centre Històric i el Pla de l’Estació

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha participat avui en l’assemblea de l’associació catalana de l’empresa familiar del retail, Comertia, on ha destacat l’aposta de Lleida per facilitar l’acollida de noves iniciatives empresarials, especialment en l’àmbit del comerç.

Així, el paer en cap ha remarcat que la creació de l’oficina Invest in Lleida està permetent agilitzar els permisos per a la implantació d’activitats econòmiques en un termini d’uns 30 dies, que la Paeria ofereix important bonificacions fiscals per la instal·lació de noves botigues i que el fons especial per al comerç comptarà aquest 2025 amb 700.000 euros per a finançar la modernització i digitalització del sector i bonificar noves implantacions.

Larrosa ha fet referència als estudis comercials vinculats al nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que mostren que el comerç de Lleida ha perdut valoració pels clients des de l’any 2018 i que la ciutadania demana més oferta i nous formats comercials, vinculats a l’oci i la restauració, a més de millores en mobilitat, en preus i formes de pagament i en tracte i amabilitat. A més, es detecta fuga de clients, amb un 80% de persones que van a comprar a Barcelona, un 53% a Andorra i un 50% a Saragossa, almenys una vegada a l’any. Hi compren, principalment, tèxtil i calçat, productes d’oci i esports i del sector dels mobles i la decoració.

“Nosaltres com a capital hem de competir. Perquè Lleida és capital d'una àrea d’influència molt important de 450.000 habitants i els hem de tenir contents, amb un bon servei i un bon producte, hem de facilitar que vinguin i els hem de poder acompanyar amb ofertes de caràcter complementari voltant de l'oci, la restauració, etc”, ha afirmat l’alcalde.

En aquest sentit, ha posat de manifest la voluntat de la Paeria de generar nous espais aptes per acollir formats comercials que ara no tenen cabuda a la ciutat, treballant en la rehabilitació d’àrees urbanes com el Centre Històric i el Pla de l’Estació.

A més, ha recordat que s'està impulsant un nou planejament urbanístic, que tindrà també en compte les iniciatives de promoció de sòl industrial, com el nou polígon de Torreblanca i l’ampliació del polígon El Segre, que sumaran 6 milions de metres quadrats per acollir empreses. “Serà la gran reserva de desenvolupament industrial de Catalunya”, ha afirmat i ha apuntat la necessitat de donar resposta a les necessitats de personal que tenen les empreses ja ara a Lleida. La previsió és que l’avantprojecte del nou POUM es presenti al mes de juny, ha afegit.

Larrosa ha felicitat Comertia per la iniciativa d’aquesta trobada, que ha tingut lloc als cinemes Ocine, i s’ha posat a disposició dels empresaris del sector per tot allò que necessitin a la ciutat.

El president de Comertia, Ignasi Pietx, ha explicat que aquest és el primer acte que fan fora de Barcelona amb l’objectiu d’acostar-se a la realitat territorial de Lleida i la resta de Catalunya. Comertia compta amb 60 socis, 6 d’ells de les comarques de Lleida, que facturen uns 10.000 milions d’euros anuals, amb 45.000 treballadors, ha afegit el president.

La jornada d’avui ha comptat amb una taula rodona amb la participació de destacats empresaris i empresàries de Lleida que han debatut sobre el futur del sector a la ciutat.