La regidora de Cultura, Pilar Bosch, i un dels propietaris de Granja Pifarré, Joan Pifarré, han donat la benvinguda als i les visitants a l'agromuseu.

L’Art a l’Horta estrena la segona edició amb una gran acollida enmig de la floració de la pera

Multitud de famílies s’han sumat a aquesta jornada agrària i festiva a la Granja Pifarré (Partida de la Caparrella) 

El públic ha pogut gaudir d’un espectacle de clown gestual, un concert de rock folklòric i electrònic, degustacions de productes de proximitat, una visita guiada a l’agromuseu de la Granja, una instal·lació interactiva de fusta i jocs rurals 

La regidora de Cultura, Pilar Bosch, ha donat el tret de sortida a la jornada, on ha posat en valor l’agrocultura, l’horta i els seus productes i productors 

Multitud de famílies s’han sumat a aquesta jornada agrària i festiva a la Granja Pifarré (Partida de la Caparrella) 

El públic ha pogut gaudir d’un espectacle de clown gestual, un concert de rock folklòric i electrònic, degustacions de productes de proximitat, una visita guiada a l’agromuseu de la Granja, una instal·lació interactiva de fusta i jocs rurals 

La regidora de Cultura, Pilar Bosch, ha donat el tret de sortida a la jornada, on ha posat en valor l’agrocultura, l’horta i els seus productes i productors 

La segona edició de l’Art a l’Horta s’ha celebrat aquest matí a la Granja Pifarré (Partida de la Caparrella) enmig de la floració dels perers, després d’haver-se ajornat per les pluges dels dos últims caps de setmana. L’esdeveniment ha aplegat multitud de famílies que no s’han volgut perdre cap de les activitats programades.   

La regidora de Cultura, Pilar Bosch, ha donat el tret de sortida a la jornada, abans de l’inici de la primera activitat, on ha posat en valor l’agrocultura, l’horta, “tret que fa singular la nostra ciutat”, i els seus productes i productors. Bosch també ha recordat que el festival se centra enguany en la floració i ha agraït a tots els productors i a l’organització la seva implicació.  

La primera activitat ha estat una visita guiada a l’agromuseu de la Granja, on un dels propietaris, Joan Pifarré, ha explicat com Lleida va passar de la tradició hortícola a la fructícola, i la seva repercussió a escala de ciutat, així com anècdotes i curiositats dels primers emprenedors de l’Horta. Posteriorment, els i les assistents s’han dirigit al camp de perers de Torre Fugó, on enmig de l’inici de la seva floració han pogut fer un tast de les peres del mateix camp, de varietat conferència, per valorar les seves qualitats gustatives i tradicionals i fer-se fotos al photocall, amb els perers de fons com a paisatge. A continuació, darrere la granja ha tingut lloc Forat, un espectacle de clown gestual a càrrec de Dudu Arnalot que ha fet riure i participar petits i grans. Per últim, el grup de rock d’Arbúcies El Remei de Ca La Fresca que barreja folklore i electrònica ha presentat Mal de Muntanya mentre el públic gaudia de les degustacions de productes de l’Horta i jocs rurals a l’espai “Lo Bancal”.  

Durant tot el matí, els i les visitants també han pogut exercitar el seu enginy amb Els Amics d’en Crusó de Toc de Fusta, una instal·lació interactiva amb autòmats gegants, trencaclosques i jocs mecànics per a tota la família.   

Com en l’anterior edició, totes les activitats programades han estat gratuïtes i han permès als i les visitants incorporar-se als espectacles i activitats en qualsevol moment.  

Un cop més, el festival ha ofert als visitants opcions de mobilitat sostenible a partir de busos gratuïts, que s’han desplaçat a la Granja des de Lleida i viceversa, amb parada a l’Estació d’Autobusos i Sanitat pel que fa a l’anada, i Balmes i l’Estació d’Autobusos per a la tornada. Un bus llançadora ha apropat els i les assistents des del pàrquing habilitat per a l’ocasió fins al festival.  

La següent jornada: dissabte, 12 abril  

La següent i última jornada d’aquesta edició es durà a terme el proper dissabte 12 d’abril a la Torreta de Joan Blanch, a la Partida de Granyana. En aquesta segona sessió el públic podrà gaudir d’una passejada històrica agrària, les instal·lacions Si fóssim flors, de Marga Socías, i El Circ dels Sentits de Mumusic Circus, l'espectacle Kaboom de la cia. Sabanni i una degustació de melmelades amb fruita de la finca Blanch i begudes de l'Horta. 

Aquesta jornada recupera la bicicletada per accedir-hi. S’establirà un circuit que donarà accés al camí de Granyana. A partir de la setmana que ve es podrà consultar tota la informació al web: https://cultura.paeria.cat/ca/lart-a-lhorta. També s’hi podrà arribar en vehicle propi o per mitjà d’un bus gratuït.  

El festival segueix mantenint la voluntat d’unir cultura amb la terra i natura de l’Horta. Visitar l'Horta de Lleida, conèixer la seva floració i tradició agrària, i fer degustacions de productes locals és important per conèixer aquest espai, ric en elements patrimonials com séquies, torres, camins, ermites i altres elements “agroculturals” que reflecteixen segles d'evolució agrícola. També posa en valor l’Horta com a pulmó verd de la ciutat i el seu entorn natural únic amb una gran biodiversitat, amb espècies de flora relacionades amb el món agrari i la producció fructícola.  

L’Art a l‘Horta s’organitza des de la Regidoria de Cultura amb la col·laboració d’altres departaments: Horta, Medi Ambient, Esports i Turisme, i compta amb la complicitat de l'Associació de Productors de l'Horta, que cedeixen els seus espais per realitzar-lo, i el suport de la Generalitat de Catalunya.