L’EMAU aprova l’encàrrec de gestió del pàrquing de Sant Joan
L’1 d’abril, data d'inici del nou servei
L’1 d’abril, data d'inici del nou servei
El Consell d’Administració de l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana de Lleida, l’EMAU, ha aprovat acceptar l’encàrrec de gestió, per part de la Paeria, del pàrquing de Sant Joan. L’inici del servei de l’EMAU, que subrogarà el personal de l’actual empresa, serà el dia 1 d’abril.
El Ple de l’Ajuntament de Lleida va aprovar inicialment el 26 de gener de 2024 el projecte d’establiment del servei d’aparcament soterrat de sant Joan amb la gestió directa de l’EMAU.
Aquest equipament s’incorpora als serveis públics que l’EMAU ja presta en l’aparcament regulat a la via pública, el dipòsit municipal i l’arrossegament i trasllat de vehicles. A partir d’ara, l’empresa passa a tenir un “Encàrrec de gestió dels serveis de mobilitat” que serà vigent fins al 31 de desembre de 2024. Passada aquesta data, s’entrarà en una fase d’explotació fixada en sis anualitats, de 2025 a 2030.
Comptes del 2023
La reunió de l’EMAU també ha aprovat la formulació dels comptes anuals del 2023.
Els beneficis d’explotació se situen en 3,2 MEUR, 900.000 euros més que el 2022. L’exercici presenta un resultat d'1,13 MEUR, 600.000 euros menys per causa de l’increment de la despesa financera, que va augmentar en 1,5 MEUR.
Polítiques d’habitatge
Pel que fa a les polítiques d’habitatge, s’han aplicat fons en matèria de despesa i inversió per un valor de 2.456.301 euros.
L’Oficina Local d’Habitatge (OLH) de l’EMAU va gestionar l’any passat 2.405 expedients d’ajudes al lloguer.
Paral·lelament, continua activa la Xarxa de Mediació per al Lloguer Social, on l’EMAU fa d’intermediari entre propietaris i famílies necessitades d’habitatge. A 31 de desembre de 2023, el nombre d’habitatges ascendia a 173.
L’OLH gestiona, també, ajudes per a rehabilitacions d’habitatges plurifamiliars, unifamiliars i a l’interior. El 2023 va tramitar 89 expedients per a obres d’accessibilitat universal; 18, per a arranjaments interiors en llars habitades per majors de 65 anys, i més de 200, per a millores energètiques.
El Servei pel Dret a l’Habitatge (SDH) -en coordinació amb la Regidoria d’Acció i Innovació Social- s’encarrega de situacions relacionades amb els talls de subministraments, la protecció als més vulnerables davant les dificultats de pagament de les factures dels subministraments bàsics així com emergències habitacionals, les tramitacions de sol·licituds de lloguer social i les mediacions per evitar demandes judicials o pèrdues de l’habitatge habitual.
Durant l’exercici 2023:
- S’han realitzat 5.530 informes per tal d’evitar talls de subministraments, dels quals: 1.395 corresponien al subministrament d’aigua, 2.277 de llum i 1.678 de gas.
- En relació amb els oficis remesos per part dels Jutjats de Lleida, sol·licitant informes per ser aportats als procediments judicials de desnonament en tràmit, s’han efectuat un total de 158 informes.
- S’han elaborat 246 informes de vulnerabilitat sol·licitats pels usuaris del servei.
D’altra banda, la Mesa d’Emergències per a l’Habitatge -constituïda el 2013, i formada per l’Agència de l’Habitatge de Catalunya, l’Ajuntament i l’EMAU- segueix amb la missió d’assignar habitatges en aquells casos d’extrema necessitat social perquè hi conflueixen, a banda de la necessitat urgent d’habitatge, greus problemes de vulnerabilitat, econòmics i riscos d’exclusió social.
El 2023, aquesta Mesa ha analitzat 108 expedients (no necessàriament de famílies diferents), dels quals 41 han obtingut una resolució favorable. L’any anterior es van analitzar 60 expedients, dels quals 19 van ser favorables.