L’Escola Bressol Municipal La Mitjana reflexiona sobre els estereotips de gènere
El debat és obert a totes les persones que en vulguin formar part de forma activa amb l’objectiu de fomentar la coeducació en la comunitat educativa de Lleida
El debat és obert a totes les persones que en vulguin formar part de forma activa amb l’objectiu de fomentar la coeducació en la comunitat educativa de Lleida
Les treballadores de l’Escola Bressol Municipal La Mitjana han creat una comissió per reflexionar sobre la incidència que tenen les persones adultes en la perpetuació de rols i estereotips de gènere, amb l’objectiu de fomentar la coeducació en la comunitat educativa.
Un dels fruits d’aquest treball ha estat la creació de la Comissió de Coeducació, Convivència i Interseccionalitat, formada per agents de la comunitat educativa com educadors/es, famílies, entitats diverses de la ciutat de Lleida i professionals especialitzats en perspectiva de gènere.
El grup de treball es reuneix mensualment i organitza xerrades i altres accions adreçades a la comunitat educativa, així com la revisió i elaboració de materials escolars. Entre les accions realitzades destaca el projecte “Les bosses viatgeres”, amb contes coeducatius per a infants i les seves famílies, on també s’inclou la guia “Quan la diversitat és la norma” i el conte “Ombres” per a les famílies i persones de cura, de la fundació Antisida.
També s’ha creat el perfil d’Instagram @qüestionem.nos, on amb motiu de la celebració de dies internacionals al voltant de la igualtat, el gènere i la coeducació es realitzen publicacions de textos, imatges i vídeos per tal de convidar a la revisió i la reflexió individual i col·lectiva.
Per engegar aquesta iniciativa s’ha apostat per establir aliances amb la comunitat com, per exemple, la col·laboració amb el Pla Educatiu d’Entorn del barri de Pardinyes, Agipa, Fundació Antisida, CIAD (Centre d’Informació i Atenció a les Dones) i amb altres centres educatius de la ciutat. Aquest és un espai obert a totes les persones que en vulguin formar part de forma activa.