L’Oficina de Gestió i Atenció Tributària millora l’atenció a persones amb discapacitat auditiva
S’han instal·lat dispositius que emeten senyals visuals, un bucle magnètic per la millora de la comunicació auditiva i una tauleta amb un programa de traducció simultània que facilita la comunicació amb persones que no parlen català o castellà o que tenen una discapacitat comunicativa
S’han instal·lat dispositius que emeten senyals visuals, un bucle magnètic per la millora de la comunicació auditiva i una tauleta amb un programa de traducció simultània que facilita la comunicació amb persones que no parlen català o castellà o que tenen una discapacitat comunicativa
L’Oficina de gestió i atenció tributària (OGAT) de l’Ajuntament de Lleida ha incorporat nous dispositius d’accessibilitat que permeten millorar l’atenció a persones amb discapacitats i també aquelles que no coneixen el català i el castellà.
Així, per una banda, s’ha incorporat un dispositiu que permet emetre senyals visuals per alertar en cas d'incendi, o fer arribar informació general respecte als horaris d'atenció ciutadana de l'OGAT.
Per l’altra, també es disposa d’un bucle d’inducció magnètica, que permet una comunicació sense interferències, neta de soroll, amb les persones que facin servir un implant o audiòfon en "posició T".
A més a més, l’OGAT ha incorporat una tauleta equipada amb una plataforma de traducció simultània, mitjançant un xat, que està pensat per a facilitar la comunicació amb les persones que no parlen català o castellà, o bé tenen una discapacitat comunicativa.
Aquestes actuacions han estat possibles gràcies al finançament aportat pels fons europeus #NextGenerationEU, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), a través d’una línia de subvencions del departament de Drets Socials de la Generalitat per a l'impuls i foment de l'accessibilitat als espais d'atenció a la ciutadania dels ens locals de Catalunya.
Es tracta d’un projecte amb actuacions a petita escala per a la millora de l’accessibilitat tant física com comunicativa de diversos edificis de titularitat municipal, amb l’objectiu de millorar l’atenció a la ciutadania i facilitar que puguin fer els tràmits administratius.
L’OGAT va incorporar fa uns mesos també la confirmació i anul·lació de cites mitjançant Whatsapp.