La campanya informativa sobre la recollida del cartró comercial arriba a més de 800 establiments
Els agents cívics han visitat comerços a una setantena de carrers de la ciutat i s’han editat 4.000 fulletons informatius, en una de les accions incloses dins de la campanya “La ciutat neta és cosa de tothom”
Els agents cívics han visitat comerços a una setantena de carrers de la ciutat i s’han editat 4.000 fulletons informatius, en una de les accions incloses dins de la campanya “La ciutat neta és cosa de tothom”
La campanya informativa posada en marxa per l’Ajuntament de Lleida per millorar la recollida del cartró comercial, iniciada a mitjans de febrer, ha arribat ja a 839 establiments de 69 carrers de la ciutat. Els agents cívics visiten els establiments i entreguen als seus responsables un fullet informatiu, vinculat a la campanya "La ciutat neta és cosa de tothom", on s'explica de forma gràfica com cal que gestionin els cartrons quan no són grans productors de residus i, per tant, no estan acollits al servei de recollida porta a porta.
El missatge principal que es transmet és la necessitat de plegar els cartrons i dipositar-los dins els contenidors blaus. Si els cartrons són molt grans o costen molt de plegar, cal esquarterar-los amb un cúter perquè es puguin introduir al contenidor.
La campanya, que continua activa, ha visitat establiments dels barris del Clot de les Granotes, la Zona Alta, Ronda, Universitat i Centre Històric i ara continua pel barri de Cappont, de manera que la xifra d'establiments visitats continuarà augmentant. També s'ha augmentat el nombre de fulletons impresos dels mil inicials fins als quatre mil.
Durant les visites també s'han recollit les aportacions i suggeriments expressats pels titulars dels establiments, que fan referència a la necessitat d'augmentar la freqüència de recollida dels contenidors de cartró, ja que amb l'augment de les compres per internet ara es generen més residus. A més, locals com les floristeries i els restaurants demanen disposar de contenidors orgànics més pròxims.