"La ciutat neta és cosa de tothom", nova campanya de promoció del civisme a Lleida
L'Ajuntament de Lleida posa en marxa una nova campanya de promoció del civisme, que inclou una sèrie de cartells que mostren conductes cíviques com dipositar la brossa dins dels contenidors i recollir els excrements dels gossos, entre d'altres, i que es difondrà en xarxes socials, mitjans de comunicació i en diferents suports per tota la ciutat
L'alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha anunciat avui que l'Ajuntament posa en marxa una campanya de promoció del civisme que fomentarà les conductes positives que incideixen en la millora de la imatge de la ciutat.
“Plantegem una campanya comunicativa de promoció de conductes cíviques en positiu, per a reduir l’incivisme. Està plantejada en un to positiu, que busca no renyar sinó implicar a la ciutadania amb lemes com "La ciutat neta és cosa de tothom" i "El nostre civisme millora Lleida", ha afirmat Pueyo, qui ha estat acompanyat pel regidor de Mobilitat i Serveis Urbans, Joan Ramon Castro, i el coordinador del Pla de Millora de l'Espai Públic, Juanjo Falcó.
La campanya consta de cinc imatges en la qual es veuen conductes cíviques com són recollir els excrements dels gossos i portar una ampolla d'aigua per netejar l'orina; llençar les bosses de brossa dins dels contenidors; dipositar les restes de menjar i beure a les papereres; trucar al servei gratuït de recollida de voluminosos quan calgui llençar algun moble; i plegar les capses de cartó abans d'introduir-les al contenidor blau, ha destacat l'alcalde. A més hi ha un últim cartell que recopila les imatges anteriors amb totes aquestes conductes desitjables.
Pueyo ha assenyalat que aquesta iniciativa respon a la necessitat que s'ha detectat de reduir conductes incíviques i que tenen un impacte negatiu sobre la neteja i la convivència a la ciutat. Entre elles destaquen l'abandonament de brossa i tota mena de residus, inclosos també els mobles, a la via pública, sovint al costat de contenidors i papereres; els excrements de gossos sense recollir; i les restes d'aliments i envasos en determinats punts de trobada els dies festius al vespre o la nit.
La campanya es difondrà a través dels Mupis que hi ha distribuïts per la ciutat, en falques de ràdio, anuncis als diaris i a les xarxes socials, amb un missatge basat en dibuixos amables i colorits que busquen promoure la pedagogia i la corresponsabilitat de la ciutadania per aconseguir un espai públic net i endreçat que permeti millorar la convivència.
Complementàriament, ha afirmat Pueyo, en els pròxims dies es presentaran dues campanyes pilot que aniran adreçades concretament als barris del Centre Històric i del Clot de les Granotes, on s'han detectat problemàtiques específiques que requereixen aquest èmfasi. Són projectes que s'han treballat directament el veïnat a través dels respectius Consells de Zona.
Aquestes iniciatives formen part del Pla de Millora de l’Espai Públic, una iniciativa posada en marxa per la regidoria de Seguretat Ciutadana i Convivència a finals de l’any 2021 per a millorar la neteja i el manteniment dels espais públics de la ciutat i promoure la convivència i el civisme. Justament, ara s’està fent l’avaluació de l’any 2022 d’aquest pla, amb més de 400 actuacions ja completades a peu de carrer, i s’està definint el pla operatiu per al 2023. A més d’aquesta campanya comunicativa de promoció de les conductes cíviques, aquest pla incorporarà novetats, com la brigada de reforç de la recollida de residus presentada la passada setmana.