El president de la Generalitat, Salvador Illa, i l'alcalde, Fèlix Larrosa, a la Llotja de Lleida, on s'ha fet l'acte per anunciar l'inici dels tràmits per a la construcció de l'estació intermodal de Lleida..

Inici dels tràmits de l’estació ferroviària intermodal de Torreblanca, una oportunitat per promoure la competitivitat de Lleida

El President Salvador Illa, que ha encapçalat a la Llotja l’acte d’inici dels tràmits per a la construcció de la terminal, ha qualificat la publicació avui de l’estudi informatiu de “pas irreversible d’un projecte que és dels més importants del moment a Catalunya” i que preveu una inversió de 131 milions d’euros

L’alcalde Larrosa ha destacat que és una “excel·lent notícia” per a Lleida, que promourà la competitivitat i reforçarà el paper de la ciutat com a “indiscutible capital agroalimentària de Catalunya”

El President Salvador Illa, que ha encapçalat a la Llotja l’acte d’inici dels tràmits per a la construcció de la terminal, ha qualificat la publicació avui de l’estudi informatiu de “pas irreversible d’un projecte que és dels més importants del moment a Catalunya” i que preveu una inversió de 131 milions d’euros

L’alcalde Larrosa ha destacat que és una “excel·lent notícia” per a Lleida, que promourà la competitivitat i reforçarà el paper de la ciutat com a “indiscutible capital agroalimentària de Catalunya”

La Generalitat de Catalunya ha publicat avui l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental de la terminal ferroviària de mercaderies intermodal de la futura àrea industrial de Torreblanca, ha anunciat el president Salvador Illa, de visita aquest dimecres a les Terres de Lleida.

“És un pas irreversible d'un projecte que crec que és dels més importants del moment de Catalunya”, ha afirmat Illa, qui també ha destacat que Torreblanca serà “una de les àrees industrials més importants en la disponibilitat de sol que hi haurà a Catalunya” i que és una aposta per generar prosperitat a Lleida.

“És un projecte que està pensat, impulsat i treballat des de fa temps per l'Ajuntament de Lleida, que busca generar sòl industrial per poder acollir bé l'expansió de projectes empresarials exitosos aquí a les Terres de Ponent, bé nous projectes industrials que es vulguin implementar a Catalunya, que busquin un sòl industrial en condicions, en un àrea logísticament ben comunicada i que es vincula amb aquesta estació intermodal”, ha indicat Illa durant la presentació del projecte en un acte al palau de congressos de la Llotja.

El calendari previst, ha assenyalat el president, preveu que ara es puguin presentar durant un mes les al·legacions corresponents, amb la previsió de fer després la declaració d’impacte ambiental i l’aprovació definitiva del projecte a finals d’any, perquè l’any vinent es pugui avançar en la redacció dels projectes i lligar el finançament necessari, previst en 131 milions d’euros. En paral·lel es podrà seguir treballant en el desenvolupament de l’àrea industrial.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha considerat “una excel·lent notícia per al progrés de Lleida i Catalunya” l’anunci fet avui pel president Illa i ha destacat l’aposta de la ciutat per ser la “indiscutible capital agroalimentària” de Catalunya, amb l’objectiu de consolidar el paper com a hub agroalimentari d’alt valor afegit “on Torreblanca ha de tenir un paper importantíssim”.

Larrosa ha remarcat que l’àrea de Torreblanca amb la terminal ferroviària intermodal és una oportunitat per promoure la competitivitat de Lleida, gràcies a aspectes com la reducció dels costos logístics, la millora de la connectivitat per accedir a mercats nacionals i internacionals i l’eficiència i sostenibilitat del transport ferroviari. A més, aquest nou sector industrial aportarà desenvolupament econòmic en sectors con la logística, la indústria i els serveis, generant nous llocs de treball i dinamitzant l’economia local.

La Paeria ja està treballant en programes de formació, a través de l’Institut Municipal d’Ocupació, per obtenir els perfils professionals necessaris i en la captació d’inversions i noves empreses, i aposta per participar, juntament amb la Diputació en la governança del nou sector industrial, ha dit l’alcalde.

“Des de Lleida, per tant, assumim plenament la nostra responsabilitat com a capital agroalimentària i capital de les oportunitats. Som l’única ciutat de tota Catalunya que està liderant en aquests moments 6 milions de metres quadrats de sòl industrial. No hi ha cap altra operació tan important com aquesta en aquests moments. En definitiva, Catalunya avança amb Lleida i Lleida vol avançar amb Catalunya.”, ha reblat.

Una terminal ferroviària amb capacitat per 12.000 trens anuals

El director general d'Infraestructures de Mobilitat, David Prat, ha presentat les dades principals de la futura nova estació, que té una previsió de trànsit de 12.000 trens anuals. Prat ha destacat que l’estació de Torreblanca se situa en un punt estratègic “d’un corredor molt potent pel transport de mercaderies” entre els ports de Barcelona i Tarragona cap al centre de la Península i també enllaçarà amb el futur Eix Transversal Ferroviari.

La terminal tindrà unes dimensions de 120 hectàrees, amb 5 vies d’expedició de recepció, que serveixen perquè els trens que venen carregats puguin esperar abans de ser descarregats, i 4 vies més per la càrrega i descàrrega de contenidors. També estarà preparada per una futura autopista ferroviària, que permeti pujar directament els camions al tren.

La inversió prevista és de 131 milions d’euros i s’estima que el trànsit d’aquests 12.000 trens anuals permetria estalviar la circulació de 600.000 camions i estalviar 500.000 tones d’emissions de CO2 a l’atmosfera, ha assenyalat Prat, qui ha destacat que serà “una terminal molt potent i una aposta clara per la sostenibilitat”.

L’alcalde ha acompanyat el president en la visita que ha fet al matí a les oficines centrals del grup agroalimentari Vall Companys, on han fet un recorregut per la fàbrica farinera La Meta per conèixer-ne el procés productiu.