La Guàrdia Urbana interposa 142 denúncies en dos mesos per incomplir les ordenances municipals
El 92% del total han estat per conductes incíviques
Son 79 denúncies més que en el mateix període de l’any passat
El 92% del total han estat per conductes incíviques
Son 79 denúncies més que en el mateix període de l’any passat
La Guàrdia Urbana de Lleida ha interposat en els dos primers mesos de l’any 142 denúncies per incomplir les ordenances municipals. Cal destacar que en el 92% dels casos les denúncies tenen a veure amb conductes incíviques a la ciutat i la resta corresponen a l’ordenança de neteja i residus, la de l’ús de la via pública i establiments de pública concurrència.
Des de fa uns mesos l’Ajuntament de Lleida està treballant en la modificació de l’Ordenança municipal de Civisme i Convivència, així com en l’impuls del Pacte per la Convivència i el Civisme. Aquestes últimes setmanes també s’estan desenvolupant diferents tallers en el marc del procés participatiu Imaginem. Tot plegat per fomentar una ciutat cohesionada, segura i cívica, basada en el respecte mutu, la convivència pacífica, una ciutat més inclusiva i cohesionada, on la convivència cívica, el respecte per la diversitat cultural, les mesures de seguretat ciutadana eficients i col·laboratives i la cura de l'espai públic siguin prioritaris. En aquest cas, anirà acompanyat d'una campanya específica que buscarà impulsar respecte a l'espai públic, a més de revisar els imports de les sancions i ser estrictes en l'aplicació de les ordenances.
Així, des de l’àmbit del civisme, la Guàrdia Urbana ha denunciat 142 persones per conductes incíviques recollides en l’actual ordenança municipal. És un 125,4% més de denúncies que en el mateix període de l’any passat, quan se’n van interposar 63.
Paral·lelament, la Paeria ha posat en marxa una campanya per promoure el reciclatge i difondre les sancions per abandonament de residus que va acompanyada d’un reforç de la vigilància de la unitat de proximitat de la Guàrdia Urbana per sancionar conductes incíviques, com llençar la brossa fora dels contenidors, amb multes de 400 a 3.000 euros. Una campanya molt pedagògica” que planteja com a lemes “Ja n’hi ha proooou”, per a frenar els comportaments inadequats en matèria de residus, i “Moooolt bé”, per a reforçar les bones pràctiques que també té molta ciutadania.
De les 142 denúncies totals, 9 corresponen a l’incompliment de l’ordenança municipal de neteja i residus, en tots els casos per abandonar residus fora del contenidor corresponent. Cal destacar que aquests xifres son de gener i febrer d’aquest any, però si es té en compte també les del mes de març, la Guàrdia Urbana ha denunciat des de començaments d’any fins ara onze abocaments il·legals, dels quals en set s’ha identificat i denunciat les persones autores dels fets. En aquest sentit, s’han obert els corresponents expedients que preveuen una sanció de fins a 600 €. Aquestes actuacions son fruit de la tasca intensiva que estan duent a terme tant des de l’àrea de Serveis Urbans de la Regidoria d’Agenda Urbana, la unitat de policia de proximitat i de barris, així com des de la unitat de policia administrativa i d’investigació (UNIPA).
La resta de denúncies, fins arribar al total de 142, una correspon a l’ordenança municipal d’ús de la via pública i una altra a la d’establiments de pública concurrència.