La Junta de Govern aprova l’últim tràmit municipal pendent per iniciar les obres de la nova estació d’autobusos de Lleida
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat avui en una sessió extraordinària la modificació del projecte de reparcel·lació de polígon d’actuació urbanística UA-3 del Pla de l’Estació, que comprèn els terrenys situats entre els Docs, al costat de l’estació de ferrocarril, fins al pont de Comtes d’Urgell, inclosa l’antiga Farinera La Meta. Un cop validada la modificació del projecte de reparcel·lació de l’UA-3 del Pla de l’Estació, la Generalitat ja pot iniciar les obres de la nova terminal, que tenen un termini d’execució de 22 mesos.
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat avui en una sessió extraordinària la modificació del projecte de reparcel·lació de polígon d’actuació urbanística UA-3 del Pla de l’Estació, que comprèn els terrenys situats entre els Docs, al costat de l’estació de ferrocarril, fins al pont de Comtes d’Urgell, inclosa l’antiga Farinera La Meta.
Aquest acord passarà ara a la Comissió de Territori de Catalunya, per a la seva verificació i publicació. Aquesta era l’últim tràmit municipal pendent perquè l’Ajuntament de Lleida i la Generalitat de Catalunya assoleixin la titularitat de tot aquest sector, que passa a ser qualificat tot com a equipament comunitari, i pugui construir-s’hi la nova Estació d’Autobusos de Lleida.
“Ara sí que el projecte de la nova estació podrà ser una realitat i suposarà una millora molt important pel transport públic a la ciutat, ja que permetrà oferir un molt millor servei i potenciar la intermodalitat entre el tren i els autobusos”, ha destacat la primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias.
El projecte l’impulsa a la Generalitat de Catalunya, que va adjudicar les obres el passat mes de desembre, i que estava pendent de completar aquesta tramitació urbanística per poder-les iniciar.
El departament de Territori ja ha comunicat als serveis tècnics municipals la seva voluntat que l’empresa adjudicatària iniciï les obres de la nova terminal aquest mateix dilluns, amb les primeres tasques de senyalització i treballs interiors. Està previst que l’aparcament de zona blava del costat de l’estació deixi d’estar operatiu a partir del dia 20. El termini d’execució previst és de 22 mesos.
Sòl municipal per a equipaments i 151 pisos a Copa d’Or
Una modificació puntual del planejament urbanístic aprovada definitivament a finals de 2022 va reordenar l’UA-3 per tal d’encabir-hi l’estació d’autobusos. Per a fer-ho es va convertir aquest polígon d’actuació urbanística en un sector discontinu, que també incorporava uns terrenys situats al SUR-5 (Copa d’Or).
Així, doncs l’àmbit d’actuació de la reparcel·lació és de 37.077,53 m² de superfície, distribuïts en un polígon discontinu format per un àmbit nord, de 15.167,28 m², entre l’estació de Renfe, Príncep de Viana i Comtes d’Urgell; i un àmbit sud, de 21.910,25 m² entre la carretera LL-11, l’avinguda del President Josep Irla i l’avinguda de Miquel Batllori.
Després de la reparcel·lació, la major part del terreny qualificat com a equipament comunitari es concentra a la parcel·la del Pla de l’Estació i queda en mans públiques, mentre que l’aprofitament privat es trasllada a Copa d’Or, amb les compensacions que pertoquen a cadascun dels propietaris.
Fruit d’aquest repartiment, a la Paeria li correspon la titularitat d’una finca per a equipaments de 4.809 metres quadrats en aquest sector de Copa d’Or. En la mateixa parcel·la hi ha sostre residencial per a construir-hi fins a 151 habitatges de protecció pública. També s’hi preveuen tres parcel·les de zona verda, amb una superfície conjunta de 7.583,74 metres quadrats. Pel que fa a l’aprofitament privat, serà de 102 habitatges.