La Paeria assessora més d’un miler de persones amb el programa Xarxa Emprèn Cat
Des del 2014, la Regidoria de Promoció de la Ciutat també ha ajudat en la creació d’una seixantena d’empreses a través d’aquest programa de la Generalitat que, entre altres, informa i orienta en el desenvolupament de projectes empresarials, a més de formar i fomentar l’emprenedoria, també entre els joves
Alguns exemples d’èxit en aquest acompanyament, han estat el segell discogràfic lleidatà “Protomaterial Records” o l’empresa Dàlia
Des del 2014, la Regidoria de Promoció de la Ciutat també ha ajudat en la creació d’una seixantena d’empreses a través d’aquest programa de la Generalitat que, entre altres, informa i orienta en el desenvolupament de projectes empresarials, a més de formar i fomentar l’emprenedoria, també entre els joves
Alguns exemples d’èxit en aquest acompanyament, han estat el segell discogràfic lleidatà “Protomaterial Records” o l’empresa Dàlia
La Paeria ha assessorat més d’un miler de persones a través de la Xarxa Emprèn Cat, alhora que ha ajudat en la creació d’una seixantena d’empreses durant els darrers 10 anys. Aquestes dades corresponen al període 2014-2024. L’Ajuntament de Lleida fa setze anys que està vinculat a aquest programa a través de la Regidoria de Promoció de la Ciutat, i ofereix aquest servei per informar i acompanyar les persones emprenedores en el procés de desenvolupar la idea de negoci o en la creació d’una empresa. De fet, la Paeria està adherida de forma permanent a la Xarxa Emprèn Cat des del 2023, una xarxa d’entitats públiques i privades que promou la Generalitat de Catalunya.
Aquesta Xarxa, a més de tenir un llistat d’organismes i institucions adherits que ofereixen assessorament, obre convocatòries d’ajudes per actuar com a preacceleradores per reforçar l’impuls a l’emprenedoria i permet formar part de l’ecosistema emprenedor català.
L’Ajuntament de Lleida, a més dels serveis habituals d’informació i assessorament, ofereix formació, accions de sensibilització i jornades de finançament. Durant l’any, a Lleida s’organitzen diverses iniciatives que donen continuïtat a aquest treball, dirigint-se a públics diferents en formats diferents. Per exemple, convoca anualment els Premis Lleida Talent Emprenedor i el Catàleg d’accions formatives adreçades als centres educatius, que tenen l’objectiu de fomentar l’emprenedoria entre l’alumnat que cursa estudis d’infantil i primària, ESO i Batxillerat i Cicles Formatius; ha creat la Comunitat Virtual Emprenedora, amb el nom d’”Enlleida’t”, a través de la xarxa social LinkedIn per generar un punt de trobada; organitza trobades de networking presencials; prepara periòdicament un cicle de Jornades Empresarials, entre les quals destaca la jornada D&E “Dones i Emprenedoria” que s’ha fet al març.
Emprèn Bio 4.0
Un altre dels projectes que s’està duent a terme a Lleida amb la Xarxa Emprèn Cat, és l’Emprèn Bio 4. És un programa per al desenvolupament d’empreses en el camp de la bioeconomia basades en la innovació i la tecnologia. El 2023 ha estat la primera experiència i ja prepara una segona edició. La Regidoria de Promoció de la Ciutat ha gestionat el projecte, que ha format i assessorat 18 persones i/o empreses en aquest àmbit. Empren Bio 4.0 a Lleida va cloure al desembre amb l’exposició dels projectes presentats. La Paeria lidera aquest projecte que s’ha presentat conjuntament amb la Universitat de Lleida, la Fundació CEEILleida i el centre tecnològic Eurecat. També compta amb la col·laboració del Parc Agrobiotech Lleida i el Clúster de Maquinària Agrícola i dels medis de producció agrícola (FEMAC). El programa PRIMER està subvencionat pel departament d’Empresa i Treball i compta amb el cofinançament del Fons Social Europeu Plus.
Exemples d’èxit
L’Ajuntament de Lleida, a través de la Regidoria de Promoció de la Ciutat, ha assessorat el segell discogràfic lleidatà “Protomaterial Records”, impulsat per Joan Arnau Pàmies. Entre altres projectes, ha produït treballs com l’àlbum de debut “Espai Dual”, del duo lleidatà que porta el mateix nom i que està integrat per Marc Cruz i Eduard Morell. Inclou singles com Tomates, Freqüència regular o El futbolin.
En aquest cas, l’objectiu del segell és generar una major simbiosi entre la comunitat de músics i artistes i la seva visió creativa.
Un altre cas reeixit és “Dàlia”, impulsat per Marc Santamaria, que amb botigues físiques ja ubicades a Lleida, Reus i Girona, contribueix a la divulgació i l’atansament de productes que ajuden a gaudir de la sexualitat de forma natural i segura, així com productes per a la higiene femenina.