L'alcalde Larrosa ha saludat els treballadors i treballadores de la cooperativa Sanui Fruits

La Paeria convocarà una cimera per impulsar la capitalitat hortofructícola de Lleida

La Paeria convocarà una cimera per impulsar la capitalitat hortofructícola de Lleida. L’alcalde Larrosa ha visitat la cooperativa Sanui Fruits per conèixer el desenvolupament de la campanya i ha destacat la importància de promoure la denominació d’origen Pera de Lleida i augmentar la seva presència en àmbits com la restauració

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, ha visitat aquest dimecres les instal·lacions de la central fructícola Sanui Fruits, a l’Horta de Lleida, per conèixer de primera mà el desenvolupament de la campanya de collita, ara centrada en la pera Conference, la de major presència actualment als camps lleidatans i que forma part de la denominació d’origen Pera de Lleida.

Aquest any la producció es reduirà entre un 30 i un 50%, però el producte serà d’altíssima qualitat, ha assenyalat Larrosa, qui ha apuntat que “treballar amb qualitat, amb excel·lència i sobretot amb una clara focalització cap a allò que necessita el mercat és la clau” per al futur d’aquest sector.

El paer en cap ha aprofitat aquesta visita per anunciar que la Paeria, a través de les regidories d’Agenda Urbana i Espai Agrari i de Sostenibilitat, organitzarà a la tardor una cimera que reunirà a productors, responsables de centrals i cooperatives i altres agents del sector per impulsar la capitalitat hortofructícola de Lleida.

“Nosaltres tenim una producció extraordinària de diferents fruites en diferents varietats, però tenim especialment la denominació d'origen Pera de Lleida. Hem de veure què hem de fer per avançar a mostrar el nostre orgull de capital hortofructícola. I això crec que es bo que ho fem de la mà del sector i de tots aquells experts que ens puguin ajudar a posicionar una altra vegada amb aquest producte d'excel·lència la ciutat de Lleida i sobretot també aquesta capitalitat que exerceix a escala regional europea”, ha afirmat l’alcalde.

L’objectiu de la iniciativa és treballar braç a braç amb els pagesos i pageses de Lleida per avançar en el reconeixement d’aquesta marca, “a partir de l’ecosistema amb el que ens hem dotat, amb un parc científic, amb la incorporació de noves plataformes vinculades a la tecnologia i el màrqueting”, ha dit Larrosa.

“Crec que és transcendent que la Paeria lideri conjuntament amb els seus aliats, la universitat i altres administracions, aquest paper que és que hem de jugar. I així també aconseguir una major implicació per part del nou govern de la Generalitat, del Conseller d'Agricultura, el lleidatà Òscar Ordeig, perquè conegui bé quins són els nostres projectes i l’estratègia que volem seguir”, ha afegit.

Un altre dels àmbits en els quals es vol fer incidència, d’acord amb altres sectors com el de l’hostaleria, és reimpulsar projectes per fer que la fruita tingui una major presència al món de la restauració i la gastronomia, impulsant així un procés de generació de valor a partir del producte que es produeix als camps de Lleida.