La Paeria elabora un pla d’actuació per facilitar la inserció laboral dels treballadors i treballadores d’Atento que es quedin sense feina
La Paeria elabora un pla d’actuació per facilitar la inserció laboral dels treballadors i treballadores d’Atento que es quedin sense feina. El paer en cap, Fèlix Larrosa, i el regidor de Joventut, Educació i Ocupació, Xavier Blanco, es reuneixen amb el comitè d’empresa i es posen a disposició del centenar de persones afectades pel tancament de la central a Lleida. L’alcalde es compromet també a demanar més informació a la firma.
L'alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i el regidor de Joventut, Educació i Ocupació, Xavier Blanco, s'han reunit avui amb membres del comitè d'empresa d'Atento per posar-se a la seva disposició i mostrar la seva preocupació davant l'anunci de la companyia de tancar el centre de Lleida i traslladar les 102 persones que hi treballen a les instal·lacions que té a València, Madrid i Barcelona. Larrosa s'ha compromès amb els representants dels treballadors i treballadores a demanar més informació a l'empresa i els ha ofert un pla d'actuació per facilitar la seva reinserció al mercat de treball en cas que no acceptin el trasllat de central i es quedin sense feina.
El pla d'actuació, elaborat per l'Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí (IMO), inclou l'anàlisi dels perfils professionals de les persones afectades, la valoració de les competències necessàries per adaptar-se al mercat laboral actual i la formació, orientació i acompanyament per a la seva inserció laboral. Així, detalla accions com la recollida de currículums, entrevistes personalitzades amb orientadors laborals, itineraris adaptats a les persones participants que incloguin diferents accions formatives, d'orientació i acompanyament, així com el seguiment i tutorització per part de personal tècnic de l'IMO.
El paer en cap ha destacat que "és la primera vegada que ens trobem amb una operació d'aquestes dimensions" i ha apuntat que ajudar a trobar feina a més d'un centenar de persones "no és una tasca senzilla". Malgrat això, s'ha mostrat optimista perquè assegura que amb "el pla es podrà ajudar almenys una part important dels treballadors i treballadores d'Atento". En aquest sentit, l'alcalde confia que "en els pròxims mesos" es puguin inserir laboralment, ja que l'IMO té relació amb un miler d'empreses i actualment té més de 100 ofertes vives de treball.
El pla, estructurat en itineraris personalitzats, pretén oferir una resposta integral i efectiva a les necessitats de les persones treballadores que es quedin sense feina, facilitant la seva inserció laboral en el menor temps possible. En concret, s'han dissenyat tres itineraris. El primer, per a la millora de la presentació professional, amb un taller de redacció de currículums i cartes de presentació i un altre de preparació d'entrevistes de feina. El segon itinerari té per objectiu la millora de competències digitals i habilitats professionals i inclou diversos cursos i formació en titulacions acreditades com el certificat professional. Finalment, el tercer itinerari està orientat a la recerca de feina i de xarxes professionals, mitjançant tallers sobre inscripció a borses de treball o portals de selecció de personal, a més de l'ús d'eines com la intel·ligència artificial.
D'altra banda, en la reunió amb el comitè d'empresa, Larrosa s'ha compromès a escriure una carta al president d'Atento i una altra al president de Telefònica, com a principal client de la companyia d'atenció telefònica, requerint-los els motius que els han portat a prendre la decisió de tancar el centre ubicat a Pardinyes, a més de demanar-los si hi haurà impacte en el servei.
El pla d'actuació, elaborat per l'Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí (IMO), inclou l'anàlisi dels perfils professionals de les persones afectades, la valoració de les competències necessàries per adaptar-se al mercat laboral actual i la formació, orientació i acompanyament per a la seva inserció laboral. Així, detalla accions com la recollida de currículums, entrevistes personalitzades amb orientadors laborals, itineraris adaptats a les persones participants que incloguin diferents accions formatives, d'orientació i acompanyament, així com el seguiment i tutorització per part de personal tècnic de l'IMO.
El paer en cap ha destacat que "és la primera vegada que ens trobem amb una operació d'aquestes dimensions" i ha apuntat que ajudar a trobar feina a més d'un centenar de persones "no és una tasca senzilla". Malgrat això, s'ha mostrat optimista perquè assegura que amb "el pla es podrà ajudar almenys una part important dels treballadors i treballadores d'Atento". En aquest sentit, l'alcalde confia que "en els pròxims mesos" es puguin inserir laboralment, ja que l'IMO té relació amb un miler d'empreses i actualment té més de 100 ofertes vives de treball.
El pla, estructurat en itineraris personalitzats, pretén oferir una resposta integral i efectiva a les necessitats de les persones treballadores que es quedin sense feina, facilitant la seva inserció laboral en el menor temps possible. En concret, s'han dissenyat tres itineraris. El primer, per a la millora de la presentació professional, amb un taller de redacció de currículums i cartes de presentació i un altre de preparació d'entrevistes de feina. El segon itinerari té per objectiu la millora de competències digitals i habilitats professionals i inclou diversos cursos i formació en titulacions acreditades com el certificat professional. Finalment, el tercer itinerari està orientat a la recerca de feina i de xarxes professionals, mitjançant tallers sobre inscripció a borses de treball o portals de selecció de personal, a més de l'ús d'eines com la intel·ligència artificial.
D'altra banda, en la reunió amb el comitè d'empresa, Larrosa s'ha compromès a escriure una carta al president d'Atento i una altra al president de Telefònica, com a principal client de la companyia d'atenció telefònica, requerint-los els motius que els han portat a prendre la decisió de tancar el centre ubicat a Pardinyes, a més de demanar-los si hi haurà impacte en el servei.