La Paeria és pionera en l’activació d’un canal de WhatsApp que facilita a l’usuari l’entrega de documents amb el mòbil
L’eina ha estat funcionament des de l’estiu, vinculada al servei telefònic OAC360º SOCIAL, i ha contribuït a incrementar l’eficiència dels serveis socials, ja que ofereix rapidesa i agilitat a les persones usuàries per presentar documents a través d’una foto i d’una manera encriptada i segura, garantint la seguretat de les dades. S’han quadruplicat les respostes a les peticions de documentació, passant del 17% del correu electrònic al 67% amb el WhatsApp. El paer en cap, Miquel Pueyo, ha destacat el compromís per la digitalització per part de l’equip de govern i la professionalitat dels serveis socials "per garantir una millor atenció i que tothom tingui els mateixos drets, perquè això també forma part d'una Lleida segura".
L’eina ha estat funcionament des de l’estiu, vinculada al servei telefònic OAC360º SOCIAL, i ha contribuït a incrementar l’eficiència dels serveis socials, ja que ofereix rapidesa i agilitat a les persones usuàries per presentar documents a través d’una foto i d’una manera encriptada i segura, garantint la seguretat de les dades. S’han quadruplicat les respostes a les peticions de documentació, passant del 17% del correu electrònic al 67% amb el WhatsApp. El paer en cap, Miquel Pueyo, ha destacat el compromís per la digitalització per part de l’equip de govern i la professionalitat dels serveis socials "per garantir una millor atenció i que tothom tingui els mateixos drets, perquè això també forma part d'una Lleida segura".
L’Ajuntament de Lleida és pioner en l’activació del canal de WhatsApp OAC360º SOCIAL que facilita a la ciutadania que puguin entregar amb el mòbil, d’una manera més fàcil i ràpida, la documentació necessària. L’eina ha estat operativa des del mes d’agost i, en aquests mesos, ha contribuït en l’eficiència dels serveis socials, ja que ha optimitzat els recursos disponibles. La persona usuària dels Serveis Socials ha de contactar amb el servei telefònic de l’OAC360º SOCIAL (tel. 973 93 00 22) per obrir-li la comunicació a través del canal, de manera encriptada o segura, o que puguin fotografiar els documents i enviar la informació en format digital.
El paer en cap, Miquel Pueyo, acompanyat de la tinent d’alcalde de Presidència, Jordina Freixanet, i la regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030, Mariama Sall, ha presentat el nou canal, que està en funcionament des del mes d’agost i que ha obtingut un bon resultat en la gestió directa de l’atenció a les persones usuàries del servei. Pueyo ha destacat el compromís de l’equip de govern per la digitalització del serveis municipals i per millorar l’atenció de les persones que requereixen d’algun suport social. L’alcalde ha remarcat la professionalitat dels equips tècnics de l’àmbit social, un àmbit pel qual “gran part de la població, hi acabarem passant per rebre assessorament, ajuts a la dependència, entre altres, i per això podem dir que una Lleida segura és aquella que garanteix els drets de les persones i les acompanya en els diferents àmbits socials".
L’alcalde ha posat un exemple que mostra l’efectivitat de l’eina. Ha comentat que quan es requeria una resposta amb documentació, quan es contestava per correu electrònic només s’aconseguia resposta en un 17 % de les peticions i amb el nou canal de whatsapp OAC360º SOCIAL s’ha arribat a un 67 % de respostes. A més, s’ha incrementat el número de documents presentats per aquest canal, donat que és més fàcil fer-los arribar, alhora que s’ha reduït l’ús de paper. Tall de veu M.Pueyo
La tinent d’alcalde Freixanet ha subratllat que aquest recurs ofereix totes les garanties de seguretat exigides en la transacció de documentació, donat que es troba encriptat a dues bandes i administrat de forma controlada per professionals del servei de l’OAC360º SOCIAL. D’aquesta manera, determinant quines són també les condicions d’ús, es dona compliment al a normativa sobre Protecció de Dades i sobre seguretat. Freixanet ha insistit en què la voluntat és afavorir una tramitació senzilla i àgil per acompanyar d’una manera efectiva en les gestions que hagi de fer la ciutadania amb l’administració local. La tinent d’alcalde ha recordat que Lleida ja va ser pionera en l’aplicació del servei telefònic OAC360º SOCIAL i que ha contribuït a descongestionar l’àrea social i a incrementar l’atenció, ja que abans es perdia un nombre important de les trucades que es rebien.
Igualment, la regidora Sall ha concretat que dos dels objectius principals del servei són facilitar els tràmits dels serveis socials, amb menys burocràcia, i millorar l’atenció. Així, amb l’atenció telefònica, el suport digital que empodera i dona més autonomia a la ciutadania i ara, aquest canal per rebre la documentació en format digital, s’ha aconseguit millorar el funcionament. Això, ha afegit, permet destinar els recursos i els professionals a l’atenció social i evita desplaçaments.
Dades de l’OAC360º SOCIAL a Lleida
L’Ajuntament de Lleida ha tingut actius 16.926 expedients aquest 2022. D’aquests, 1.088 expedients són nous s’han obert a través del servei telefònic de l’OAC 360 SOCIAL, que l’any passat van realitzar 46.910 atencions telefòniques i telemàtiques. La consulta pot haver-se resolt directament o pot derivar-se a una entrevista, que aleshores requereix una visita presencial. Les consultes i tràmits als quals dona suport el servei OAC360 Social són, per exemple, sobre temes de dependència, discapacitat, habitatge, empadronament, entre altres. També poden fer referència a tràmits amb altres administracions, com la Renda Garantida de Ciutadania o l’Ingrés Mínim Vital i altres.