Un informe de la Sindicatura de Greuges de Catalunya valora per sobre de la mitjana les respostes que dona l’Ajuntament de Lleida en l’àmbit del dret d’accés a la informació pública.

La Paeria garanteix el dret d’accés a la informació pública

La Paeria ha atès aquest any 129 peticions, un 67% més que el 2023

Un informe de la Sindicatura de Greuges de Catalunya valora per sobre de la mitjana les respostes que dona l’Ajuntament de Lleida en aquest àmbit de transparència de la institució

La Paeria ha atès aquest any 129 peticions, un 67% més que el 2023

Un informe de la Sindicatura de Greuges de Catalunya valora per sobre de la mitjana les respostes que dona l’Ajuntament de Lleida en aquest àmbit de transparència de la institució

Un informe de la Sindicatura de Greuges de Catalunya valora per sobre de la mitjana les respostes que dona l’Ajuntament de Lleida en l’àmbit del dret d’accés a la informació pública.

Aquest informe, que avalua el compliment de la Llei de Transparència, avalua amb un 100% els indicadors de l’Ajuntament de Lleida sobre l’accessibilitat, eficàcia, comprensibilitat i les garanties que ofereix; i amb un 75% i un 80% la capacitat de reutilització de la informació i les valoracions addicionals. En tots els casos, la nota obtinguda per la Paeria se situa per sobre de la mitjana de la resta d’ajuntaments catalans i de la mateixa categoria, i per sobre de la mitjana dels subjectes avaluats.

Aquest informe analitza les dades obtingudes a través d’un qüestionari de transparència i també utilitza la metodologia del test del sol·licitant ocult, que consisteix en enviar una petició de dret d’accés com si fos d’un ciutadà, i analitza la resposta donada. S’analitzen aspectes de les resolucions a les sol·licituds d’accés a informació a partir de cinc atributs (accessibilitat, eficàcia i resolució, comprensibilitat, garanties i actualització, reutilització de la informació i interoperabilitat). L’objectiu d’aquest estudi és fer el seguiment de l’any 2023 de l’evolució del dret d’accés a la informació pública a Catalunya.

Les peticions de dret d’accés a la informació pública estan creixent a totes les administracions. En el cas de l’Ajuntament de Lleida en entre gener i novembre de 2023 es van efectuar 77 peticions de dret d’accés i en el mateix període del 2024, se n’han realitzat 129, és a dir que s’han incrementat en un 67%.

Al conjunt de Catalunya, l’any 2023 s’han incrementat un 34 % les sol·licituds d’accés a la informació pública, i l’Administració local és l’àmbit on més han crescut. El món local concentra un 86,5% de les sol·licituds, que s’han duplicat en quatre anys.