La Paeria i RENFE acorden estudiar una proposta de Rodalies que millori la competitivitat de Lleida
En una reunió amb el president de RENFE celebrada a la Paeria, l’alcalde també demana incrementar el servei a les línies de Barcelona i Saragossa
El paer en cap insisteix que la internacionalització del transport públic és clau per a l’atracció d’inversions a la ciutat
En una reunió amb el president de RENFE celebrada a la Paeria, l’alcalde també demana incrementar el servei a les línies de Barcelona i Saragossa
El paer en cap insisteix que la internacionalització del transport públic és clau per a l’atracció d’inversions a la ciutat
En una reunió amb el president de RENFE, Raül Blanco, l’alcalde Fèlix Larrosa ha reivindicat un sistema de Rodalies a Lleida i participar en la internacionalització del transport ferroviari, com a elements clau per a la competitivitat i l’atracció d’inversions a la ciutat, així com millores en la connexió amb Saragossa. En la trobada, a la qual han assistit el subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, i les tinentes d’alcalde Begoña Iglesias i Cristina Morón, el paer en cap també ha reclamat millores en la comunicació ferroviària amb Barcelona i Saragossa.
Després de la trobada, Larrosa ha destacat que RENFE s’ha posat a disposició per estudiar el disseny del sistema de Rodalies que planteja el govern municipal, basat en quatre línies, les que uneixen Lleida amb Cervera, Balaguer, Borges i Montsó, per tal de presentar-lo de forma conjunta a la Generalitat. Unes rodalies que, segons l’alcalde, contribuirien a millorar la competitivitat de la capital, així com la mobilitat a la ciutat, tenint en compte que els trens en trama urbana funcionarien com a transport urbà.
D’altra banda, el paer en cap també ha demanat al responsable de RENFE la necessitat de millorar l’accés al transport públic ferroviari des de la capital del Segrià fins a Barcelona i Saragossa, amb més tren AVANT o trens sinergiats (trens amb places que formen part de l’estructura AVANT, amb condicions similars). En concret, ha insistit que cal adaptar el servei a la demanda, en especial a les hores punta d’entrada i sortida a Saragossa des de Lleida.
En tercer lloc, Larrosa s’ha tornat a mostrar disposat a participar en la internacionalització de la xarxa ferroviària, especialment en les connexions amb França, plantejant parades a Lleida dels trens de la línia Madrid-Marsella o amb llançadores de Lleida a Barcelona per tal d’accedir a la línia que uneix la capital catalana amb Lió.