La Paeria incorpora senyalització inclusiva en edificis municipals
L’àrea d’Educació ha treballat amb l’entitat Plançó els pictogrames que han de servir per facilitar la comunicació i l’accessibilitat de totes les persones. També s'han començat a ubicar als autobusos urbans.
L’àrea d’Educació ha treballat amb l’entitat Plançó els pictogrames que han de servir per facilitar la comunicació i l’accessibilitat de totes les persones. També s'han començat a ubicar als autobusos urbans.
L’Ajuntament de Lleida ha incorporat senyalització inclusiva en la façana de determinats edificis municipals per facilitar la comunicació de totes les persones. L’àrea d’Educació ha treballat amb l’entitat Plançó, per a nois i noies amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), com havien de ser aquests pictogrames que han d’afavorir l’accés i la comprensió dels espais. El paer en cap, Miquel Pueyo, acompanyat de la tinent d’alcalde Sandra Castro i el regidor Joan Ramon Castro, ha rebut avui a Paeria un grup d’alumnes de l’escola que han participat en aquest procés. Pueyo els ha agraït la tasca i la implicació en aquesta senyalització que beneficia el conjunt de la ciutadania.
L’alcalde ha explicat que aquestes indicacions s'han començat a instal·lar també a les marquesines i els autobusos urbans, i ha afegit que són útils per a tothom i ajuden a moure’ns més fàcilment i a ser més autònoms. Alguns dels espais o equipaments municipals on ja es pot trobar el pictograma que els identifica són l’edifici de la Paeria; els centres educatius municipals d’ensenyament artístic (Aula de Teatre, Conservatori i l’Escola de Música o l’Escola d’Art Leandre Cristòfol); equipaments culturals, com l’Auditori o el teatre de l’Escorxador; l’Oficina Municipal d’Escolarització (OME); àrees com el Casal de la Dona, el Servei d’Atenció Integral al col·lectiu LGTBIQ+ (SAI) o el Servei d’Acollida Municipal (SAM), i s'ha iniciat la col·locació a les Escoles Bressol i les ludoteques. L’objectiu és que la ciutat sigui més amable, accessible i comprensible, i avançar cap a una ciutat inclusiva.
Els pictogrames, comunicació amb imatges, ajuda els nois i noies amb trastorns greus del neurodesenvolupament, com TEA, i serveixen per a tothom. Amb aquests indicadors es dona visibilitat a la necessitat d’atendre les diferents necessitats de la ciutadania per informar sobre els espais municipals o l’ús de la via pública. La senyalització es fa d’acord amb els pictogrames d’ARASAAC.
Plançó és una associació sense ànim de lucre que regenta el Centre Plançó – Centre d’Educació Especial i Centre de Dia-. Sota la seva titularitat hi ha l’escola d’educació especial concertada amb els Departaments d’Educació i Salut de la Generalitat. De la seva banda, ARASAAC ofereix recursos gràfics i materials adaptats amb una llicència Creative Commons (BY - NC - SA) per facilitar la comunicació i l’accessibilitat cognitiva a totes les persones que, a causa de diferents factors (autisme, discapacitat intel·lectual, falta de llenguatge, gent gran, etc.) presenten greus dificultats en aquestes àrees que dificulten la seva inclusió en qualsevol àmbit de la vida diària.