La Paeria inicia la instal·lació de les noves màquines de zona blava
Miquel Pueyo: “Avancem perquè l’experiència de l’usuari sigui molt més satisfactòria i obrim la porta a realitzar una gestió intel·ligent d’un servei que té com a finalitat ordenar i millorar la mobilitat a la ciutat”
La nova maquinària funcionarà amb la introducció de la matrícula del vehicle i ja no serà necessari col·locar cap tipus de tiquet dins el vehicle
Miquel Pueyo: “Avancem perquè l’experiència de l’usuari sigui molt més satisfactòria i obrim la porta a realitzar una gestió intel·ligent d’un servei que té com a finalitat ordenar i millorar la mobilitat a la ciutat”
La nova maquinària funcionarà amb la introducció de la matrícula del vehicle i ja no serà necessari col·locar cap tipus de tiquet dins el vehicle
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, acompanyat del tinent d’alcalde Toni Postius, els regidors Jaume Rutllant i Joan Ramon Castro, i els representants de l’Empesa Municipal d’Agenda Urbana (EMAU) han visitat avui les noves màquines de zona blava que ja s’han instal·lat a l’Avinguda del Segre de Lleida.
Una de les principals novetats dels nous parquímetres és que ja no caldrà tornar al vehicle per deixar cap tiquet, sinó que només caldrà identificar la matrícula al parquímetre. Les màquines estan connectades en temps real i permeten saber al revisor on estan aparcats els vehicles i saber si han pagat l’estacionament regulat, sense necessitat de cap tipus de tiquet.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha explicat que la maquinària estava molt envellida i ocasionava problemes als ciutadans i ciutadanes. “Amb la nova maquinària avancem perquè l’experiència de l’usuari sigui molt més satisfactòria”.
El paer en cap ha destacat que “a principis dels anys 80 es va iniciar a Lleida el servei de zona blava. Durant tots aquests anys, l’Ajuntament l’ha confiat sempre a empreses privades. Quan aquest govern es va fer càrrec de la gestió de la ciutat, es va analitzar i es va veure que el servei podia funcionar millor si es gestionava des d’una empresa pública com és l’EMAU perquè els beneficis passen a l’Ajuntament de Lleida i es reverteix en accions de millora de la mobilitat”. En definitiva, ha remarcat l’alcalde, “passem d’un model de zona blava del segle XX a un model de zona blava del segle XXI en tots els sentits”.
Per la seva banda, el tinent d’alcalde Toni Postius ha destacat que “la renovació de tot el sistema de parquímetres suposa una gran millora de la mobilitat a Lleida atès que gran part de les màquines antigues s’havien quedat obsoletes i això generava deficiències en el seu funcionament”.
A més a més, ha remarcat Postius, la maquinària que s’instal·la permetrà, a futur, introduir la fiscalitat vinculada amb la zona blava en funció de la contaminació del propi vehicle. Aquest fet ens permetria saber si en una zona hi ha molta intensitat de vehicles aparcats i és un terminal que, a l’estar connectat en temps real, poder fins i tot arribar a carregar la targeta de bus o altres serveis que es puguin instal·lar. “Ens permetrà ser molt més polivalents des del punt de vista de la funcionalitat”, ha conclòs el responsable d’urbanisme.
El responsable de mobilitat, Joan Ramon Castro, ha afegit que la totalitat dels nous aparells estaran col·locats a finals del mes de març. Les millores són possibles gràcies a la inversió per part de la Paeria de 1.115.426,40 euros, amb fons europeus, i d’un milió d’euros més per part de l’EMAU. Cal destacar que l’aplicació de mòbil per fer els pagaments es manté com fins ara.
Finalment, el gerent de l’EMAU, Samuel de la Fuente, ha explicat que actualment hi ha 239 màquines i, en una primera fase, es renovaran uns 186 parquímetres. Posteriorment s’haurà de dur a terme una licitació per la resta de màquines per part de l’EMAU.
L’Ajuntament de Lleida, a través de l’EMAU, ha assumit la gestió municipal del servei d’aparcament regulat amb zona blava, la grua i el dipòsit de vehicles. D’aquesta manera l’Ajuntament de Lleida ha passat a una gestió plenament pública aquest servei, que des de la seva posada en marxa s’havia gestionat mitjançant una concessió amb una empresa privada. Cal remarcar que s’han mantingut els 45 llocs de treball lligats al servei, que té com a objectiu millorar la mobilitat a Lleida.