La reunió de la comissió ha tingut lloc aquest matí a la regidoria.

La Paeria inicia la licitació de les obres de reforma de la Rambla Ferran

Avui s’ha donat compte del projecte a la Comissió de Gestió de la Ciutat i està previst que els treballs puguin començar al setembre

La comissió també ha informat de la licitació d’un nou sistema informàtic per a la Guàrdia Urbana

Avui s’ha donat compte del projecte a la Comissió de Gestió de la Ciutat i està previst que els treballs puguin començar al setembre

La comissió també ha informat de la licitació d’un nou sistema informàtic per a la Guàrdia Urbana

La Comissió de Gestió de la Ciutat ha informat avui de l’aprovació dels plecs de clàusules i l’inici de la licitació de les obres de remodelació de la Rambla Ferran, distribuïdes en dos lots i incloses dins de l’Operació Rambla, que va presentar el govern municipal el mes passat.

L’actuació abasta des de la plaça Ramon Berenguer IV fins al carrer de Riquer i contempla l’ampliació de l’espai per a vianants, millorant l’accessibilitat i la seguretat viària, gràcies a la pacificació del trànsit.

Per una banda, s’aborda l’ampliació de la vorera del costat del Museu Morera i la Diputació, que passarà de 2,8 a 5 metres d’ample, duplicant gairebé la superfície per a vianants, que passa de 1.250 a 2.400 metres quadrats. També s’hi plantaran 39 arbres, s’instal·laran 24 columnes amb 48 lluminàries i es renovarà la xarxa d’aigua potable i el mobiliari urbà.

Aquestes actuacions conformen el lot 1 de l’obra, que té un període d’execució de 5 mesos i un pressupost per contracte de 934.465,35 euros (IVA inclòs).

Per altra banda, també s’actua reduint l’amplada de la calçada dels tres carrils actuals a dos, un d’ells reservat per al transport públic com a carril bus. D’aquesta manera, la calçada passa de 7,8 a 5,8 metres d’ample. A més d’estretir-se, el paviment s’elevarà, perquè conformi una plataforma única al mateix nivell de la vorera lateral i la part central de la rambla.

Això permetrà pacificar el trànsit i facilitar l’organització d’activitats puntuals tancant al trànsit tot aquest sector, que conformarà aleshores una gran plaça. També s’hi preveu la renovació del col·lector d’aigües pluvials, la renovació del mobiliari urbà (32 bancs, 10 papereres i 6 estacionaments de bicis) i la plantació de nova vegetació arbustiva en 25 jardineres.

Aquestes actuacions conformen el lot 2 de l’obra, que té un període d’execució de dos mesos i mig i un pressupost per contracte de 604.939,5 euros (IVA inclòs).

Està previst que les obres s’iniciïn al setembre pel lot 2, corresponent a la calçada, amb la previsió d’acabar-lo a finals d’any. A continuació es duran a terme les obres del lot 1, que està previst que estiguin llestes abans de la festa major de l’any vinent.

Aquestes obres compten amb finançament de fons europeus NextGenerationEU, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del govern de l’Estat, a través de dos projectes diferents. Així, el lot 1 correspon a una actuació derivada del projecte de Transformació sostenible i digital del transport a Lleida, mentre que el lot 2 forma part del projecte Compra a Lleida.

Nou sistema informàtic per a la Guàrdia Urbana

Avui també s'ha informat a la comissió que la Paeria licitarà el contracte per al subministrament de llicències i d’ús i implantació d’un nou sistema informàtic per a la gestió integral de la Guàrdia Urbana i el servei de manteniment integral, formació i suport a l’usuari per un import de 187.015,18 € que es repartiran en 4 anualitats (2024-2027).

L’objecte del contracte és el subministrament d’ús de múltiples llicències individuals (un mínim de 240 persones, entre els quals hi haurà agents de la policia municipal i treballadors de l’Ajuntament de Lleida) d’un programari de gestió integral policial que inclou la implantació i posada en marxa del mateix, la migració de les dades actuals, la seva integració amb altres sistemes (DGT, padró d’habitants, cens municipals de vehicles, teleassistència, telealarmes, Xarxa Rescat i Active Directory), servei de manteniment integral, servei de suport a l’usuari i la formació inicial i continuada.

El nou sistema informàtic inclourà, també, un Portal de Persona Empleada i una APP (Android, IOS i Windows) amb disponibilitat les 24 hores tots els dies de l’any.

El sistema s’haurà d’integrar amb la centraleta de la Paeria, que tindrà una única cua d’entrada de trucades per a tots els operadors de sala de la policia local i aquests podran veure les trucades entrants, quantes hi ha pendents de ser ateses i quant temps porten en espera i podran triar la següent a atendre. En la sala de control podran haver-hi fins a 10 agents.

Quan la persona operadora atengui la trucada el sistema mostrarà en pantalla el número, la persona associada, identificant el titular, ja sigui mòbil o fix. El sistema omplirà de forma automàtica aquestes dades en el formulari de la incidència a registrar.

Pel que fa a les funcionalitats específiques policials, la plataforma ha de permetre, entre altres, el registre i anotació de les actuacions i intervencions policials, així com els serveis planificats per part de la prefectura.

En matèria de trànsit, el nou programari també permetrà la millora de la seva gestió, ja que pel que fa als accidents permetrà el registre i gestió dels mateixos ocorreguts a la ciutat i en què hi hagi intervingut la Guàrdia Urbana. També serà possible realitzar croquis dels accidents, així com registrar i gestionar les infraccions de trànsit, de la grua i del dipòsit de vehicles, talls i ocupacions de la via pública i guals.

En l’àmbit de la policia administrativa també millorarà el registre i l’anotació dels actes administratius de la Guàrdia Urbana, així com el registre de documents i dels objectes trobats.

La plataforma ha de permetre a la policia judicial el registre i anotació de les diligències policials, la custòdia de detinguts, citacions judicials i altres comunicacions.

El nou sistema informàtic també incorporarà millores en la gestió dels recursos humans i la gestió interna dels agents de la Guàrdia Urbana, així com el personal administratiu

Tots els àmbits de gestió del nou programari informàtic -Serveis, Arxiu, Trànsit, Policia judicial i Policia administrativa- emmagatzemaran les localitzacions on ha tingut lloc l’actuació. Per tant, totes les adreces que generi el sistema han de permetre geolocalització amb coordenades GPS amb format Google (longitud i latitud).

Les dades existents i les geolocalitzacions podran ser filtrades i segmentades utilitzant diversos criteris, com poden ser un període entre dates, fets d’una naturalesa determinada, etc.

El servei, amb totes les funcionalitats, haurà d’estar totalment operatiu en el termini de tres mesos, a comptar a partir de l’adjudicació i formalització del contracte. Per tant, es preveu que entri en funcionament durant el mes d’octubre.

Altres contractes

En l’àmbit de Contractació, la comissió també ha informat de la licitació del contracte del servei de residència canina, que permetrà ressituar temporalment 15 gossos que ocupen box individual al Refugi dels Peluts, on hi ha manca d’espai. El pressupost de licitació és de 109.500 euros més IVA, per un període de dos anys, a partir de l’1 de desembre.

Per part de la Guàrdia Urbana, es tramita l’inici de la licitació per a la compra de 15 motos amb equipament especial per patrullatge i la identificació visual com a vehicles policials. Es compraran 6 motos de cilindrada inferior (de 320 a 350 cc) i 9 de cilindrada superior (de 700 a 800 cc) entre aquest any i el vinent. El pressupost total és de 165.000 euros (més IVA).

En l’àmbit del Parc Mòbil, es licita també el contracte del servei de manteniment i reparacions dels vehicles municipals, distribuït en quatre lots (turismes i furgonetes, furgonetes grans i camions, cotxes i motos de la Guàrdia Urbana). El contracte és per un període de dos anys per un import total, sumant els 4 lots, de 255.516 euros (més IVA).

Resolució d’un recurs

D’altra banda, la comissió ha informat també de l’estimació parcial del recurs presentat per diversos regidors i regidores del grup municipal d’ERC contra l’acord de ple d’actualització de l’inventari dels béns i drets que integren el Patrimoni municipal de sòl i habitatge, en el sentit d’actualitzar el valor de la finca 13bis del pla parcial del SUR 42 Torre Salses, que quedarà inscrit amb una valoració d’1.370.485,11 euros.