La Paeria posa en marxa un sistema d’anul·lació de cites prèvies per whatsapp
S’envia un recordatori de l’hora concedida per ser atès a l’Omac o l’Ogat i la persona interessada pot respondre’l per cancel·lar la cita i reduir així l’absentisme, que ara supera el 36%. La Comissió de Transparència també ha fet balanç de la Fira de la Contractació, on s’han presentat 77 contractes per import de 33,8 milions d’euros i s’han celebrat 54 entrevistes amb empreses
S’envia un recordatori de l’hora concedida per ser atès a l’Omac o l’Ogat i la persona interessada pot respondre’l per cancel·lar la cita i reduir així l’absentisme, que ara supera el 36%. La Comissió de Transparència també ha fet balanç de la Fira de la Contractació, on s’han presentat 77 contractes per import de 33,8 milions d’euros i s’han celebrat 54 entrevistes amb empreses
L’Ajuntament de Lleida ha posat en marxa un nou sistema a través de la xarxa Whatsapp per a la cancel·lació de cites prèvies a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (Omac) i a l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària (Ogat), per tal de reduir el percentatge de persones que no acudeixen a la seva cita, que actualment és del 39,8 i del 36,7%, respectivament.
Segons s’ha explicat avui en la Comissió Especial de Transparència, el nou servei es va posar en marxa el passat 13 de febrer i consisteix en un missatge que s’envia automàticament recordant la cita amb 48 hores d’antelació i oferint la possibilitat de cancel·lar-la amb un missatge de resposta. D’aquesta manera es complementa el recordatori que ja es feia per correu electrònic i s’intenta reduir el nombre de trucades de confirmació per evitar l’absentisme i poder optimitzar el funcionament de les oficines.
Fira de la Contractació
Durant la Comissió de la Transparència, també s’ha fet balanç de la celebració de la tercera edició de la Fira de la Contractació, durant la qual s’han presentat 77 contractes per import de 33,8 milions d’euros i s’han celebrat 54 entrevistes amb empreses, a càrrec de 26 tècnics i tècniques municipals.
Els contractes que més interès han despertat han estat els de l’eix 4, sobre Emergència climàtica, ambiental i sanitària, amb els departaments de Medi i Transició Ecològica i Salut Pública, pel qual s’han fet 30 entrevistes amb empreses. Pels contractes del primer, sobre Governança i excel·lència operativa, s’han fet cinc entrevistes; pel segon sobre Imatge, projecció i promoció de la ciutat, se n’han fet 11; i el tercer bloc sobre Igualtat, diversitat i inclusió social, ha tingut l’interès de 8 empreses.
Segell Infoparticipa i Índex de Maduresa Digital
D’altra banda, durant la comissió s’han informat que la Paeria ha obtingut 51 dels 52 indicadors (98,08%) de l’enquesta de transparència que elabora la Universitat Autònoma de Catalunya per a l’atorgament del segell Infoparticipa. El nivell d’exigència quantitativa i qualitativa dels continguts, la forma i la ubicació d’aquests en la web i en el Portal de Transparència s’ha incrementat considerablement aquest any, fet que ha obligat a fer diferents adequacions i millores en la informació publicada.
Entre d’altres millores s’han incorporat el balanç d’execució del PAM a l’apartat de retiment de comptes, s’ha publicat el recull d’articles d’opinió publicats a la revista municipal per part dels grups i regidors no adscrits i s’ha millorat l’organitzacio de la informació sobre les retribucions del càrrecs electes i personal eventual directiu, gabinet d’alcaldia i personal eventual dels grups.
A més, s’ha informat de les gestions fetes i les dades trameses al Consorci Administració Oberta de Catalunya per tal de formar part de l’Índex de Maduresa Digital, un indicador que avalua el grau de transformació digital d’un ens públic.
Crida a la responsabilitat en campanya electoral de la Comissió d’Ètica
La Comissió de Transparència ha donat compte també avui d’un escrit de la Comissió especial d’Ètica i Bon Govern en el qual els seus membres fa una crida a la responsabilitat de totes les persones que siguin candidates en les pròximes eleccions municipals del 28 de maig per tal que “planifiquin la precampanya i la campanya electoral en sintonia al preceptes que estableix el Codi ètic per a l’exercici d’activitats públiques de l’Ajuntament de Lleida”. També animen els partits a comprometre’s voluntàriament a complir amb aquest Codi ètic.
A més, per garantir la neutralitat necessària en aquest procés, les persones que conformen la Comissió especial d’Ètica i Bon Govern han anunciat que no donaran resposta a cap consulta que els hi pugui arribar a partir d’ara, per tal d’evitar distorsions i garantir el bon desenvolupament del procés electoral.
En el seu escrit els tres membres de la Comissió, Anna Sàez, Fidel Molina i Josep Giralt, fan també el seguit de recomanacions següent als candidats i partits:
-Actuar d'acord amb les lleis i les regulacions establertes en el marc legal
-Respectar el calendari electoral
-Respectar el dret a la llibertat de què gaudeixen tots els partits per organitzar-se i desenvolupar una campanya electoral per fer arribar el seu missatge als electors
-Respectar els drets dels electors per obtenir informació de totes les fonts d’informació
-Centrar l'actuació de la campanya en un context ètic, basat en els temes polítics i les plataformes polítiques, en lloc de conduir campanyes brutes, fonamentades en rumors o insinuacions
-Respectar la llibertat d'expressió dels mitjans de comunicació per cobrir les campanyes electorals i per expressar opinions sobre els temes electorals
-Acceptar els resultats oficials de l’elecció i la decisió final emesa per l’organisme encarregat.
Ús dels centres cívics
Finalment, des de la regidoria de Participació s’ha recordat als membres de la comissió l’ús que poden fer els partits polítics i els regidors i regidores no adscrits dels centres cívics, que ha de limitar-se a reunions per tractar qüestions d’àmbit municipal, mentre que els actes polítics han de fer-se a les sales Jaume Magre o Alfred Perenya.
També s’ha recordat que, segons estableix l’article 21 del reglament de funcionament dels centres cívics, “les entitats i associacions amb seu als centres cívics no poden, sota cap concepte, llogar ni cedir els espais que ocupen a terceres entitats”. La Paeria ha tingut coneixement que una associació veïnal hauria cobrat per l’ús d’un centre cívic i ha requerit informació a l’entitat, que serà valorada pels serveis jurídics.