La Paeria rep 30 propostes al Pla de Mobilitat a través de la plataforma Decidim
També hi ha hagut un total de 98 interaccions, que són les persones que no fan propostes, però que donen suport a alguna que ja ha estat proposada
Majoritàriament, tenen a veure amb el transport públic urbà, la mobilitat a peu i en bicicleta i aparcaments
A mitjans d'abril s'iniciarà la tercera fase del procés participatiu que s'allargarà fins al juny
També hi ha hagut un total de 98 interaccions, que són les persones que no fan propostes, però que donen suport a alguna que ja ha estat proposada
Majoritàriament, tenen a veure amb el transport públic urbà, la mobilitat a peu i en bicicleta i aparcaments
A mitjans d'abril s'iniciarà la tercera fase del procés participatiu que s'allargarà fins al juny
L'Ajuntament de Lleida ha rebut 30 propostes al Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible a través de la plataforma Decidim. A més, hi ha hagut un total de 98 interaccions, que són les persones que no fan propostes, però que donen suport a alguna que ja ha estat proposada.
En aquest sentit, cal destacar que les propostes tenen a veure majoritàriament amb el transport públic urbà, la mobilitat a peu i en bicicleta i aparcaments.
Entre les propostes per al transport públic col·lectiu figuren l'ampliació de l'L8 i l'L6 (per cobrir el barri de Ciutat Jardí), la millora de les freqüències en diumenge, autobús nocturn a les zones d'oci i la implementació tecnològica del servei (l'APP, seguiment GPS dels vehicles) i autobusos llançadora, entre altres.
Pel que fa a la mobilitat en bicicleta proposen incorporar sempre aquesta perspectiva quan es projectin actuacions als carrers de la ciutat, revisar els aparcaments perquè n'hi hagi de curta i llarga durada i que n'hi hagi als edificis de nova construcció o que es reformin, fer més carril bici i més temps als semàfors en favor de la bici i els vianants. En aquest sentit, per a la millora de la mobilitat a peu es planteja més espai per al vianant a la Rambla Ferran, i la revisió dels passos de vianants perquè encara n'hi ha que no són accessibles.
En la mobilitat amb vehicle privat les propostes tenen a veure amb la millora i nova creació d'aparcaments dissuasius, així com el canvi de sentit d'algun carrer a la zona del barri de l'Escorxador o la millora de la circulació al voltant del Parc de l'Aigua.
Cal recordar que una setantena de persones van participar al taller Marató de Propostes també en el marc del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Lleida.
En aquesta trobada es va fer un resum de la diagnosi, línies estratègiques i els objectius de les propostes inicials del PMUS, per després debatre per grups les diferents visions, problemàtiques de cada col·lectiu i finalment, fer una valoració global dels principals resultats de cada grup.
Es van fer grups per línies de treball que van fer una seixantena d'aportacions després de reflexionar i debatre al voltant de la mobilitat activa (peu, bici, accessibilitat), transport públic, vehicle privat i externalitat (seguretat, medi ambient).
Inici de la 3a fase del procés participatiu
A partir de mitjans d'abril i fins al mes de juny s'elaborarà l'informe de retorn de les propostes recollides durant el procés de participació ciutadana i es durà a terme la presentació de la proposta definitiva de PMUS.
Finalment, es realitzarà una conferència oberta dirigida a totes les entitats i la ciutadania que vulguin conèixer la proposta definitiva.
Com a culminació del procés participatiu es farà un seguiment de la incorporació de les propostes en el document final, del qual es farà la tramitació administrativa per a la seva aprovació provisional i definitiva.