La Paeria rep fons Next Generation pel projecte SECOND STEP de Turisme de Lleida
Se substituiran 62 elements de senyalització turística obsolets que hi ha a Lleida, per uns de nous que suportin una senyalització turística intel·ligent. SECOND STEP està imbricat amb el LLEIDA VIRTUAL MUSEUM que identifica 112 punts d’interès turístic en els que es desenvoluparan continguts de realitat augmentada i virtual.
L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, acompanyat pel president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, han fet públic el projecte ‘SECOND STEP, cap a la digitalització inclusiva i sostenible de la ciutat de Lleida’ presentat per Paeria, a través de l’organisme municipal de promoció turística, i que ha rebut una injecció econòmica de 140.000 euros.
El projecte, que es va presentar a la convocatòria d’ajuts per a la transformació digital i modernització de les entitats locals que formen part de la Red de Destinos Turísticos Inteligentes, es concreta en la substitució de 62 elements de senyalització turística obsolets que hi ha a Lleida, per uns de nous que suportin una senyalització turística intel·ligent. Aquest canvi implica el desenvolupament d’elements tecnològics imprescindibles per tal que hi hagi interacció real entre el model de governança turística, els gestors turístics i les persones usuàries del valor turisme.
L’alcalde, Miquel Pueyo, ha afirmat que “des d’ara tenim l’oportunitat de produir continguts de Lleida en clau realitat virtual” perquè el projecte SECOND STEP, ha subratllat Pueyo, “és un pas endavant qualitatiu i quantitatiu per a la senyalística turística de la ciutat i obre camí per a la materialització d’un relat museístic a l’aire lliure amb un alt valor immersiu: el LLEIDA VIRTUAL MUSEUM” perquè SECOND STEP està imbricat amb aquesta innovadora concepció de museu virtual que ha permès identificar 112 punts d’interès turístic a la ciutat de Lleida en els que, progressivament, es desenvoluparan continguts de realitat augmentada, realitat virtual i mixtes.
El president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, ha explicat que SECOND STEP “és un projecte troncal, en línia amb el Pla Estratègic de Turisme de Lleida - Horitzó 2025”, que aborda la necessària renovació de tot el sistema de senyalització turística de Lleida en línia, tal com ha dit el president de Turisme de Lleida, Paco Cerdà, “amb la concepció de la ciutat com a destinació smart i amb la consolidació de Lleida com a DTI (Destinació Turística Intel·ligent) en el marc d’un model de destinació 4D (desconcentració, desestacionalització, diversificació e despesa) i 4S (seguretat, salut, sostenibilitat y singularitat)”.
El projecte SECOND STEP està pensat per a generar impacte quantificable també en clau de dinamització pel sector comercial al centre de la ciutat ja que la seva implementació es durà a terme prioritàriament a tota la zona centre de Lleida, on hi ha el pes específic de la ciutat, a nivell històric, cultural i patrimonial. I en aquesta línia, tindrà incidència directa a la zona de l’Eix Comercial on es concentra el 36% d’establiments comercials actius de Lleida i els projectes futurs de les Àrees de Promoció Econòmica Urbana.
L’alcalde ha explicat que amb aquest projecte de renovació turística “aconseguim un major i més sostenible desenvolupament del sector turístic de Lleida; incrementem la contribució de la marca turística a la millora de la imatge de la ciutat i refermem el lligam de la visita a Lleida com a experiència innovadora i immersiva”. El projecte SECOND STEP té en la digitalització la seva columna vertebral en relació amb la interacció amb els turistes des del moment en què planifiquin o preparin la seva arribada; mentre gaudeixin de la ciutat o un cop passada la seva estada a Lleida. A més, gràcies a la Intel·ligència Artificial, es podrà recollir informació sobre els diferents comportaments turístics i d’aquesta manera es podrà analitzar i optimitzar els perfils, els projectes i els objectius de les destinació turística Lleida.
SECOND STEP també comporta l’optimització de la plataforma Turisme 360º per a facilitar la interrelació entre els actors del sector turístic de Lleida i les persones que ens visiten, perquè permetrà crear experiències a mida i gust de cada persona i també com a contenidor d’elements de Business Intelligence (BI). El projecte, finalment, millora l’experiència turística en destí, posa a l’abast del turisme tota la informació, 24/7, permet desplegar la sensorització per al control de pas o les medicions d’ocupació d’espais turístics i, amb tota la informació captada, farà possible descriure i treballar les necessitats d’un sector turístic lleidatà.
L’objecte de l’ajut atorgat al projecte SECOND STEP presentat per l’Ajuntament de Lleida era donar suport a continguts tecnològics i innovadors que promoguin la digitalització dels membres de la xarxa. Sempre en el marc del Plan de Recuperació, Transformació i Resiliència del Ministerio de Industria, Comercio y Turismo.