Navigation
Appunta, l'app per comunicar incidències en la via pública
Appunta, l'app per comunicar incidències en la via pública

La Paeria va atendre més de set mil incidències sobre els serveis urbans durant el 2024 i n’ha resolt el 84%

El departament de Serveis Urbans de l’Ajuntament de Lleida va atendre 7.396 avisos d’incidències a la ciutat durant el 2024, dels quals el 84,5% (6.249) ja han estat resolts. La majoria són sobre neteja i residus, manteniment de la via pública, seguits dels relacionats amb l’aigua, el clavegueram i l’Horta. L’aplicació mòbil Appunta és la principal font d'aquestes comunicacions, tot i que també n’arriben per altres canals com l’atenció telefònica, el correu electrònic, la bústia ciutadana i les inspeccions municipals, entre d’altres.

El departament de Serveis Urbans de l’Ajuntament de Lleida va atendre durant l’any 2024 un total de 7.396 avisos d’incidències a la ciutat, de les quals un 84,5% (6.249) ja ha han estat resoltes.

L’àmbit que genera més incidències és el de la gestió de la neteja i els residus, amb un total de 4.214, però també és el que té un índex més alt de resolució, amb un 98,77% dels avisos ja solucionats. El manteniment de la via pública va generar un total de 2.148 incidències i en aquest cas, se n’han resolt un 56%, mentre que n’hi un 34,6% en tràmit. Pel darrera se situen els àmbits d’Aigua i Clavegueram (795, amb una 96% resoltes) i Horta (239, gairebé la meitat ja solucionades).

La principal font de recollida dels avisos de la ciutadania és l’aplicació per a telèfons mòbils Appunta (disponible en versió IOS i en versió Android), que ha canalitzat el 62% de les peticions (4.587). Aquesta aplicació permet a qualsevol ciutadà fer una fotografia d’una incidència a peu de carrer i enviar-la directament des del seu terminal al departament corresponent, indicant l’adreça on s’ha produït.

També n’arriben per altres canals com l’atenció telefònica i el correu electrònic (645), la bústia ciutadana (412) i les inspeccions municipals (463), entre d’altres.

La primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, ha destacat “l’alta capacitat de resolució d’incidències dels serveis municipals”. “Al pressupost de 2025 incloem un increment de la partida destinada a manteniment per a millorar l’estat dels carrers de la ciutat i també disposarem del nou contracte de neteja i recollida de residus, que ens han de permetre seguir millorant en la resposta a les peticions que ens arriben de la ciutadania”, ha destacat la regidora. A més, ha animat a la ciutadania a fer ús de l’aplicació Appunta sempre que detectin qualsevol incidència al seu barri.