La Panera promou un projecte artístic de recerca sobre l’adolescència a l’INS La Mitjana
L’artista Irena Visa investiga, amb la participació d’alumnat d’ESO, sobre la consciència i l’expressió del desig
La iniciativa inclou quatre sessions al centre d'educació, l'última, demà dimarts, però el treball continua fins al juny
L’artista Irena Visa investiga, amb la participació d’alumnat d’ESO, sobre la consciència i l’expressió del desig
La iniciativa inclou quatre sessions al centre d'educació, l'última, demà dimarts, però el treball continua fins al juny
El millor dia de la meva vida és el títol de la investigació compartida entre els alumnes de 3r d’ESO de l’INS La Mitjana, la professora Núria Semis i l’artista Irena Visa sobre la consciència i l’expressió del desig, amb l’acompanyament del Centre d’Art La Panera.
El projecte de recerca, que va començar a principis d’any, s’estructura en diferents etapes que avancen per mirar de resoldre la relació amb allò que volem des de la individualitat, la comunitat i el «jo» del futur. Aquest procés es desenvolupa al llarg de quatre sessions a classe, combinant reflexions individuals i conjuntes amb dinàmiques pràctiques que ajuden l’alumnat a expressar el desig de maneres diverses, entre elles, l’escultura i l’elaboració de pancartes. Aquest dimarts es farà l’última sessió presencial al centre d’educació secundària, però el projecte de recerca de l’artista continuarà fins al mes de juny i es concretarà en una publicació.
La iniciativa artística se centra en l’adolescència, un moment de potencialitat extrema on tot està per fer i tot pot esdevenir-se, i en la pregunta “Què desitgem realment?”, plantejant com es destria el desig imposat pel context social amb allò que realment volem. Alhora, l’adolescència és una època marcada per la mandra, el cansament i la desídia. En aquest context de potencialitat i desgana, l’artista proposa un treball d’experimentació artística que connecti el adolescents amb el seu desig, amb allò que realment els agrada.
El projecte compta amb el suport de «Subvencions per als programes municipals d’arts escèniques, música i arts visuals en l’àmbit de l’ensenyament reglat» del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.
Irena Visa
El treball d’Irena Visa (Banyoles, 1985) neix d’un interès persistent pels senyals que suggereixen fenòmens de caràcter hipotètic. Aquestes traces, sovint efímeres i fràgils, es despleguen en contexts diversos: des de la museografia fins als espais naturals, urbans i artístics. La seva pràctica s’endinsa en les possibilitats del conceptual i es formalitza en formats híbrids com la fotografia, el vídeo, la performance o la instal·lació.
Amb una formació multidisciplinària que inclou Comunicació Audiovisual, Arts Aplicades a l’Escultura (Escola La Llotja) i un màster en Producció i Recerca Artística (UB), la seva trajectòria s’ha enriquit amb projectes de mediació cultural en institucions com el Centre d’Art Santa Mònica, el Bòlit de Girona, el CaixaForum o el Teatre Lliure. Les seves obres s’han presentat en espais de referència, com la Fundació Joan Miró, la Fundació Antoni Tàpies, La Capella o el MAC Mataró.
Des del 2019, col·labora com a dramaturga amb la companyia Contenidos Superfluos, explorant les potencialitats narratives de l’escena. També comparteix la seva experiència com a docent al Departament de Composició i Llenguatges de la Universitat BAU.