Fèlix Larrosa ha presentat l'estratègia econòmica i la Trobada del Cos Consular en una roda de premsa a la Paeria.

La primera Trobada del Cos Consular, entre les accions de l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica de la Paeria

Reunirà 27 delegacions internacionals a La Llotja el 19 de setembre

Segons ha explicat Larrosa, la trobada té per objectiu “vendre Lleida al món” i potenciar Lleida com a marca inversora i de noves oportunitats

El paer en cap presenta l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica “global” que ha de potenciar el desenvolupament econòmic de Lleida, atraure inversions i promoure el teixit empresarial lleidatà existent

Reunirà 27 delegacions internacionals a La Llotja el 19 de setembre

Segons ha explicat Larrosa, la trobada té per objectiu “vendre Lleida al món” i potenciar Lleida com a marca inversora i de noves oportunitats

El paer en cap presenta l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica “global” que ha de potenciar el desenvolupament econòmic de Lleida, atraure inversions i promoure el teixit empresarial lleidatà existent

L’alcalde Fèlix Larrosa ha presentat avui l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica de l’Ajuntament de Lleida, la finalitat de la qual és exportar Lleida al món i alhora importar inversió a la ciutat. En el marc d’aquesta “estratègia global”, Larrosa ha explicat que el govern municipal està treballant per alinear tots els ens dels quals forma part la Paeria en tres línies: “potenciar el desenvolupament econòmic de Lleida, atraure inversions i enfortir el teixit empresarial lleidatà existent”. Una de les accions és la primera Trobada del Cos Consular, que es farà el 19 de setembre a la Llotja amb la participació de 27 delegacions internacionals. En la presentació, Larrosa ha estat acompanyat per Miguel Luis Lapeña, director executiu adjunt de Promoció de la Ciutat.

El Paer en Cap ha desgranat les diverses línies de l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica. En primer lloc, ha anunciat que el conveni amb la Cambra de Comerç de Lleida inclou l’encàrrec de fer una diagnosi del teixit empresarial que identifiqui els sectors econòmics clau de Lleida. En aquest marc es sondejarà quins mercats internacionals podrien estar interessats en el teixit empresarial lleidatà amb accions com la Trobada del Cos Consular.

En segon lloc, es treballa per definir possibles aliances regionals, nacionals i internacionals, amb la generació d’un espai econòmic comú amb la Catalunya central i la Franja, a més d’establir sinergies i punts de col·laboració amb Barcelona i Tarragona. En aquest sentit, Larrosa ha recordat que ja s’han fet diverses reunions, entre elles, amb el Consorci Zona Franca i el Ministre d’Afers Exteriors, Unió Europea i Cooperació, José Manuel Albares, i que aviat visitarà Igualada, Manresa i Fraga. En aquest marc, el paer en cap ha apuntat l’organització d’esdeveniments a Lleida que atraguin empreses i inversors estrangers com l’Smart Rural Congres, les Jornades hispano-andorranes, i altres iniciatives com la creació d’un pool entitats econòmiques locals (Mercolleida, Agrobiotech, Fira de Lleida i Llotja de Lleida) i d’una nova campanya de Turisme de Lleida.

Segons ha explicat Larrosa, el tercer eix de l’estratègia és el de l’atracció d’inversió econòmica. En aquest punt destaquen l’Oficina d’atracció d’inversions, que es presentarà en el marc de la Fira de Sant Miquel; la generació de nou sòl industrial, com els 400.000 metres quadrats previstos amb l’ampliació del polígon del Segre cap a la Partida de Les Canals i l’impuls de Torreblanca; o el projecte de Ciutat del transport, que vol aprofitar la bona ubicació geogràfica de la ciutat perquè “Lleida sigui baula del sector de la logística”.

En quart lloc, l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica vol contribuir a l’enfortiment del teixit empresarial local, amb la posada en marxa durant el mes d’octubre del Consell Econòmic i Social, entre d’altres iniciatives. Una altra acció en aquest eix és la projecció de Lleida com a ciutat universitària, que preveu “avançar en transport, habitatge i també reforçar l’oferta cultural i d’oci”, entre d’altres.   

 

Primera trobada del Cos Consular

Els objectius de la primera Trobada del Cos Consular són “posar en valor la capitalitat de Lleida i el seu poder d’atracció com a Capital de les Oportunitats”, exportar la marca “Lleida com una marca inversora” i mostrar “la vocació de Lleida d’internacionalització”, segons ha explicat Larrosa.

Hi participaran 36 cònsols i acompanyants que representen 27 delegacions (16 de països europeus, 4 d’Àsia, 2 d’Àfrica, un d’Amèrica del Nord, 2 de Sudamèrica i 2 de l’Amèrica Insular – Carib. En el marc de la trobada, diverses empreses i entitats participants presentaran casos d’èxit empresarial a la ciutat de Lleida (Transports TROTA; Fruits de Ponent; Vall Companys – Sector càrnic; INGROUP; UdL; Zyrcular Foods; Turisme de Lleida-Lleida Convention Bureau; Cultura – Llotja – Fira.) També hi haurà com a convidats agents socials i econòmics de Lleida.

La trobada constarà de tres parts, una institucional-empresarial, que es farà a La Llotja; una turística, que es desenvoluparà en el marc de la Seu Vella; i una de cultural, que inclourà una visita al Morera. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.