La Setmana de la Comunicació de la UdL celebra 20 anys “retornant al futur”
La Setmana de la Comunicació de la UdL celebra 20 anys “retornant al futur”. El paer en cap, Miquel Pueyo, ha assistit a la ponència sobre intel·ligència artificial, amb la divulgadora i podcaster, Eva Domínguez, i el responsable d’Innovació a RTVE, David Corral. La iniciativa, organitzada per l’alumnat de 3r Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals, debat enguany els reptes de futur en el sector, amb el títol “Back to the Future”.
La Setmana de la Comunicació de la Universitat de Lleida (UdL) celebra la seva 20a edició amb el debat sobre els reptes de futur en el sector de la comunicació i el periodisme. El programa d’enguany porta per títol “Back to the Future” i tracta, entre altres, dels avenços tecnològics o de la intel·ligència artificial. Les ponències tenen lloc de dilluns a dimecres a la Facultat de Lletres de la UdL.
El paer en cap, Miquel Pueyo, acompanyat del tinent d’alcalde Paco Cerdà i de la regidora Elena Ferre, ha assistit a la xerrada “IA, substituirà la màquina als comunicadors i periodistes?”, amb la divulgadora i podcaster de “Criaturas inmersivas”, Eva Domínguez, i el responsable d’Innovació a RTVE, David Corral. A continuació, ha tingut lloc “El gènere de terror al cinema espanyol”, amb el director de la saga REC, Jaume Balagueró.
Demà dimecres, la graduada en dret, activista i influencer, Carla Galeote, parlarà de feminisme a les xarxes i tancarà el programa la taula rodona amb el podcaster Adri Romeo, la periodista Rut Camí, la creadora de contingut Charas Vega i els productors Kionalia Project. Aquest dilluns, han participat en la Setmana el periodista i cofundador del diari ARA, Antoni Bassas, amb “de la ràdio local al món digital” i el periodista i creadora del RoyalSalseo, Núria Marín, sobre el safareig a TikTok.
El contingut de les ponències es podrà recuperar al canal de YouTube i es fa seguiment de les jornades a les xarxes socials. L’alumnat de 3r del Grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals és l’encarregat d’organitzar la Setmana de la Comunicació, amb dues dècades de trajectòria. La iniciativa està impulsada pel Departament de Filologia i Comunicació de la UdL i compta amb la col·laboració de la Facultat de Lletres, el Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària, el Consell Social i la Societat Catalana de Comunicació de l’Institut d’Estudis Catalans.