Imatge de l'Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Lleida

L'Ajuntament de Lleida ofereix un nou servei d'ajuda a la tramitació electrònica per WhatsApp

Complementa el que ja s’oferia per telèfon i correu electrònic, per a facilitar que tothom pugui fer-ne ús i combatre la bretxa digital

L’Ajuntament de Lleida ha posat en marxa un nou servei d’ajuda a la tramitació electrònica mitjançant el xat de text a través de l’app mòbil WhatsApp.

Les persones que desitgin fer un tràmit a la seva Carpeta Ciutadana o a l’Oficina Virtual Tributària poden ara fer ús del xat amb el telèfon 622846272 (amb accés directe clicant en aquest enllaç de WhatsApp) per tal de poder interactuar amb un agent que l’assistirà de forma personalitzada en la tramitació.

Aquest nou canal se suma als ja existents, que eren el telèfon 973 930 247 i el correu electrònic (oac360@paeria.cat), per tal de facilitar el màxim possible l’accessibilitat dels serveis d’administració electrònica perquè tothom pugui fer-los anar per les seves gestions, i combatre així la bretxa digital.

D’aquesta manera es pretén evitar desplaçaments a les oficines d'atenció, facilitar l'accés als serveis municipals i donar una ajuda personalitzada a les persones en gestions administratives habituals, com són les del padró d'habitants, el pagament de rebuts, la presentació d’instàncies i altres documents, la consulta d'expedients etcètera. 

Funcionament de l’ajuda a la tramitació per WhatsApp

Les persones que desitgin obtenir aquesta assistència poden clicar en el bàner que apareix a les webs de tramitació electrònica o clicar en el següent enllaç WhatsApp.

Al clicar-lo, s'obrirà l'aplicació de WhatsApp i s'entrarà directament a la conversa amb el servei on es podran enviar els missatges. Un cop enviat el missatge es rebrà una resposta de benvinguda automàtica, que demanarà que s'indiqui el nom de la persona per poder adreçar-s’hi durant l'assistència.

Només si es respon aquest missatge d'identificació, s'informarà a la persona que fa la consulta, sobre la identitat de l'agent que l'assistirà fins a resoldre-la. Un cop resolta la consulta, es procedirà al tancament de la mateixa i s'enviarà un missatge automàtic amb un enllaç a una enquesta per tal que la persona usuària, pugui valorar el servei si així ho desitja.

En cas que no es respongui al missatge d'identificació, de forma automàtica al cap de 20 minuts rebrà un missatge de represa de contacte. Si no s'obté resposta després d’aquest recordatori es tancarà la consulta definitivament i s’enviarà un missatge indicant a l’usuari o usuària que pot contactar de nou amb el servei quan estigui disponible.

Enllaços d'interès: