L'Ajuntament de Lleida, pioner a acceptar els pagaments mitjançant Bizum
El passat 24 de novembre l'Ajuntament de Lleida va activar el pagament dels impostos, taxes i sancions incloses en l'Oficina Virtual Tributària mitjançant l'aplicació Bizum, sent un dels primers ajuntaments de l'Estat que ofereix aquesta fórmula de pagament, que permet fer més accessible l'administració electrònica.
El sistema funciona a través de la passarel·la de pagament amb l'entitat CaixaBank, que ja permetia també el pagament amb targeta de crèdit o dèbit o per càrrec en el compte (només per a clients d'aquest banc) i que ara incorpora aquest servei d'enviament de diners que normalment es fa anar entre particulars també per als pagaments a l'administració. Durant les tres primeres setmanes de posada en funcionament del nou servei ja s’han fet un total de 72 operacions amb aquest mitjà de pagament, per un import total de 6.584,56 €.
Per utilitzar aquest nou servei cal tenir activada l’opció de compra online al Bizum. A l’Oficina Virtual Tributària es poden liquidar les taxes de tot tipus, de la brossa, els guals o les terrasses; o les multes de trànsit, així com els tributs municipals més freqüents.
Integració dels pagaments amb la Carpeta Ciutadana
A més a més, des de fa uns mesos l'àrea municipal de Serveis Digitals està treballant per a la integració amb la passarel·la de pagament dels tràmits de la Carpeta Ciutadana. Fins ara, ja s'han implementat els pagaments de taxes dels tràmits d'atestats i informes testificals de Guàrdia Urbana, per exemple, en casos d'accidents de trànsit; així com els tràmits de comunicacions i llicències d'activitats, com els d'inici, modificació o canvi de titularitat d'activitats; informes en matèria d'incendis; o per actuacions en directe a l'interior de locals o terrasses, entre d'altres. Són, en total, 14 tràmits.
D’aquesta forma l’Ajuntament de Lleida dona ple compliment a la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat económica, que esableix que cal gestionar íntegrament de forma electrònica tots els tràmits obligatoris i optatius d'una activitat incloent també el pagament electrònic de les taxes corresponents.
Així mateix, també s’ha integrat amb la plataforma d’inscripcions a activitats on, per exemple, aquests dies s’està realitzant la inscripció als Casals de Nadal; i amb la nova plataforma automatitzada per a la sol·licitud de la targeta de resident de zona blava.
Pròximament, s'anirà ampliant el pagament de taxes a través dels formularis de laCarpeta Ciutadana Oficina Virtual Tributària (tributoslocales.es) amb tràmits com les taxes per la tinença d'animals perillosos o bé per al carnet de ludoteques.
Poder fer el pagament directament des del formulari de sol·licitud fa que la gestió sigui més àgil per a la ciutadania, ja que no cal que faci el pagament de les taxes per un altre canal, ja sigui electrònic, a través dels caixers o presencial a les oficines. També estalvia temps a l'administració, ja que no ha de dedicar temps a comprovar si s'ha fet efectiu el pagament.