L’alcalde Larrosa destaca que la Paeria transformarà la promoció turística de la ciutat, amb aliances amb el sector privat
La Paeria presenta la nova marca turística “Lleida Turisme”, que apostarà pels conceptes de “ciutat memorable” i “ciutat de les oportunitats”, vinculada tant a valors tangibles com intangibles
La Paeria presenta la nova marca turística “Lleida Turisme”, que apostarà pels conceptes de “ciutat memorable” i “ciutat de les oportunitats”, vinculada tant a valors tangibles com intangibles
L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat de la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, de la directora del departament de Turisme, Mònica Terrado, i una àmplia representació de la corporació municipal i dels diferents agents del sector turístic de la ciutat de Lleida, ha presentat avui Lleida Turisme, l’àrea de la Paeria que s’encarregarà de la promoció turística de Lleida.
Larrosa, que va ser director del patronat de Turisme de Lleida des de la seva creació, l’any 95, s’ha mostrat “emocionat” per la transformació de l’organització de la promoció turística de la ciutat que suposa aquest nou projecte, que ha qualificat com a “revolucionari”. “Aquesta nova governança no només té una vocació de transformació, sinó també d’adaptar-se als nous temps. I això vol dir optimització de recursos públics, però també vol dir complicitat”, ha assenyalat, en referència a la necessitat d’apostar per la cooperació i les aliances amb altres entitats i empreses privades per impulsar “un sector clau per la generació de riquesa”.
Des dels departaments de la Paeria, ha afegit, també es treballarà en la cura pel patrimoni, l’organització d’esdeveniments, la promoció de la cultura i el medi ambient i totes aquelles accions que contribueixen a “generar producte” turístic. A més, ha destacat la importància de l’estabilitat política per poder tirar endavant projectes com aquest i ha agraït la col·laboració dels grups de la Paeria i en especial del grup de Junts per permetre que avancin els projectes del govern.
Al seu torn, la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, que ha presentat el rebranding que porta a la nova marca turística de Lleida, lligada a Lleida Turisme, ha assenyalat que la celebració del gran Pícnic de l’Horta al parc de la canalització dissabte 29, amb motiu del projecte ‘Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025’ serà el primer gran acte multitudinari d’aquesta nova marca turística de Lleida i que tindrà vocació de permanència. A més ha destacat tots els atractius tangibles i intangibles que té la ciutat i que es volen posar en valor.
La directora del departament de Turisme, Mònica Terrado, s’ha dirigit a la representació del món socioeconòmic, que avui omplia la sala Casino, que “Lleida Turisme es posa a disposició del sector turístic, en totes les seves variants: des de la cadena de valor de la restauració, la gastronomia i de la indústria turística, fins als ens de promoció i màrqueting o els creadors d’opinió” i ha presentat la reorganització del departament amb les àrees de gastronomia, especialment activa aquesta any que Catalunya és Regió Mundial de la Gastronomia, el Lleida Convention Bureau, la protecció del patrimoni, la producció i promoció de productes i programes, l’objectiu de certificar Lleida a la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents o “jugar la lliga de la digitalització amb una smart office de primera i de referència” ha dit Terrado.
Lleida Turisme desplegarà la seva acció a partir de la captació d’stakeholders en un nou model de governança articulat des de la recuperació del Programa de Partenariat que donarà cabuda a tots els agents turístics i també a grans empreses que apostin per Lleida. El Club Lleida turisme, la recentment constituïda Taula d’Expertesa en Gastronomia, l’Agència Turística Receptiva, l’encàrrec d’un Pla de Màrqueting o la consolidació de la nova marca turística de la ciutat i la seva projecció a través de campanyes amb l’objectiu de sumar pretigi, reputació i autoestima cap a la ciutat, són alguns dels elements que centren les línies de treball del nou departament de promoció turística de l’Ajuntament de Lleida.
Lleida Turisme actuarà a partir de dos conceptes de ciutat: ciutat memorable i ciutat de les oportunitats; i posarà en joc els valors tangibles com ara gastronomia, natura, Horta i patrimoni i cultura, però també intangibles com la boira, les postes del sol o el Garrotín.
La captació de nous brand ambassadors com poden ser els estudiants Erasmus que arriben a la ciutat, l’elaboració de noves rutes, l’entrada única al patrimoni de Lleida, la recuperació del welcome pack i de la citycard, el Pla de Promoció del Patrimoni o el pla de formació per al sector són algunes de les línies de treball que ja s’estan treballant des de Lleida Turisme.