Larrosa: “Demano a la Generalitat un Pla de Rodalies perquè Lleida sigui competitiva i donar força a la seva capitalitat”.

Larrosa: “Demano a la Generalitat un Pla de Rodalies perquè Lleida sigui competitiva i doni força a la seva capitalitat”

“No podem confondre la línia de Manresa amb el Pla de Rodalies. No en tenim prou perquè només té en compte una de les quatre línies amb què hauria de comptar aquest pla”

El paer en cap celebra que “la reunió que vaig mantenir amb el president de la Generalitat comenci a tenir els seus fruits i s’hagin posat a treballar de manera tan immediata”

“No podem confondre la línia de Manresa amb el Pla de Rodalies. No en tenim prou perquè només té en compte una de les quatre línies amb què hauria de comptar aquest pla”

El paer en cap celebra que “la reunió que vaig mantenir amb el president de la Generalitat comenci a tenir els seus fruits i s’hagin posat a treballar de manera tan immediata”

El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha fet una valoració sobre l’anunci posterior a la trobada d’aquest dimecres entre la ministra de Transports, Raquel Sánchez, i la consellera de Territori, Ester Capella, sobre l’augment de les freqüències de la línia de Manresa abans que acabi el 2023.

L’alcalde ha posat de relleu que “estic satisfet perquè a la reunió amb el president de la Generalitat a l’agenda de Lleida hi havia el Pla de Rodalies i, per tant, celebro que s’hagin posat a treballar de manera tan immediata. Això vol dir que la trobada amb Pere Aragonès ha començat a tenir els seus efectes”.

“La segona qüestió, però, és que no en tenim prou”, ha assegurat l’alcalde. “Li vaig dir al president que Lleida necessita un Pla de Rodalies i això encara no ho tenim. No podem confondre la línia de Manresa amb el Pla de Rodalies, tot i que amb l’increment de freqüències donarem més servei a Mollerussa, Tàrrega i Cervera i això és positiu. Però aquesta mesura només té en compte una de les quatre línies amb què ha de comptar aquest pla”.

“Ens trobem que falten els tres combois addicionals a Balaguer, a la línia Borges-Montblanc i a la de Montsó, i els quatre addicionals per al cap de setmana. Per tant, demano a la Generalitat que presenti quin és el seu model de Rodalies”.

“També em satisfà que la consellera de Territori, Ester Capella, hagi anunciat que hi haurà prevista una inversió de dos milions d’euros que casualment és l’import que va proposar el grup socialista al Parlament a les esmenes del pressupost de la Generalitat”.

Tretze anys després que la Generalitat assumís la gestió de Rodalies, “Lleida és l’única capital de Catalunya que no té el Pla. Demano, per tant, estar en les mateixes condicions que la resta per ser més competitius des de tots els àmbits i donar força a la capitalitat de Lleida”.