Part de l’equip de persones que correrà la Cursa dels Bombers-Aremi amb la nova samarreta del Garrotín de Lleida.

Lleida Turisme impulsa un equip de 15 runners per a la promoció del Garrotín a la Cursa de Bombers – Aremi, diumenge

El  mateix dia, l’Auditori acull “Lleida, Ciutat del Garrotín”, un espectacle immersiu que combina música, peces documentals i audiovisuals per explicar la història d’aquest patrimoni cultural de Lleida al llarg de més d’un segle

El  mateix dia, l’Auditori acull “Lleida, Ciutat del Garrotín”, un espectacle immersiu que combina música, peces documentals i audiovisuals per explicar la història d’aquest patrimoni cultural de Lleida al llarg de més d’un segle

El departament de promoció turística de la Paeria, Lleida Turisme, ha impulsat la creació d’un equip de runners que correran la cursa de bombers – AREMI per a la promoció del Garrotín.

L’equip conformat per una quinzena de persones correrà amb la nova samarreta del Garrotín de Lleida que es presentarà, precisament, el mateix diumenge en l’acte ”Lleida, ciutat del Garrotín”, que convocarà tota la ciutadania a l’Auditori per a divulgació i promoció d’aquest singular i identitari estil musical.

Lleida Turisme té, entre les seves línies de promoció turística, la projecció del Garrotín arreu del territori català i pels indrets on es reconegui la rumba catalana com a element cultural i festiu.

“Lleida, Ciutat del Garrotín”

L’espectacle “Lleida, Ciutat del Garrotín” donarà a conèixer la història del Garrotín amb un viatge cronològic i immersiu que inclou actuacions musicals en directe i projeccions documentals que contextualitzen cada etapa. La producció artística multidisciplinària es podrà veure a les 18.30 h a la sala simfònica de l'Auditori Enric Granados de Lleida i comptarà amb 25 artistes sobre l’escenari. El preu de les entrades és de 12 euros i es poden adquirir al web i a les taquilles de l’Auditori municipal Enric Granados.

Entre els artistes i grups vinculats al Garrotín que participen en l’espectacle, de set actes, hi ha La Violeta, Lo Beethoven, Los Carrinclons de Lleida (Xavi Boira, Quirra, Machín, Albert Queralt) Los Chavos i fills (Cocho Giménez, Toño Salazar), la família Salazar i Mariona Puigdemassa.

“Lleida, Ciutat del Garrotín” és una producció de l’Ajuntament de Lleida. Dolors Pubill, filla del mestre de garrotín Enric Pubill “Lo Parrano” i la seva neta, Pati Rubio, han estat al capdavant de la creació de l’espectacle, mentre que la part documental és dirigida per la productora audiovisual lleidatana "Octubre Produccions". En total, una quarantena de persones col·laboren en la iniciativa.

L’objectiu de l’espectacle és posar en valor el Garrotín com a part del patrimoni cultural lleidatà, i explicar la seva evolució al llarg de més d’un segle, fusionant-se amb diferents influències i adaptant-se als temps. Malgrat que no estan clars els seus orígens, hi ha mostres documentades de Garrotín a Lleida des del segle XIX. Aquest gènere musical de llarga tradició a la ciutat, amb la comunitat gitana com a principal protagonista, inclou la cançó improvisada i també un gènere de ball.

El Garrotín, un dels elements de la campanya “Lleida t’estima”

L’equip de runners i l’espectacle són algunes de les accions que s’estan fent des de la Paeria per difondre aquest patrimoni cultural de la ciutat i posar-lo en valor. El Garrotín també és un dels elements d’identitat que s’han triat per donar el tret de sortida a la nova campanya d’imatge i promoció de Lleida sota el paraigua “Lleida t’estima”, juntament amb el comerç de proximitat i la gastronomia local, i que fins i tot inclou un logotip del Garrotín.