Mercolleida optarà a la creació d’un sistema de fixació de preus en el mercat porcí a Costa Rica
L’alcalde i president del consell d’administració de la Llotja Agropecuària, Fèlix Larrosa, ha explicat que Mercolleida es presentarà amb un soci local a la licitació per tirar endavant amb aquest projecte
En aquest treball conjunt, aportarà coneixement i expertesa i rebrà assessorament de la realitat del sector costa-riqueny
L’alcalde i president del consell d’administració de la Llotja Agropecuària, Fèlix Larrosa, ha explicat que Mercolleida es presentarà amb un soci local a la licitació per tirar endavant amb aquest projecte
En aquest treball conjunt, aportarà coneixement i expertesa i rebrà assessorament de la realitat del sector costa-riqueny
Mercolleida ha aprovat en el consell d’administració celebrat aquest dimecres que es presentarà amb un soci local a la licitació que s’obrirà pròximament per crear una junta de preus del mercat porcí a Costa Rica. El paer en cap i president del consell d’administració de la Llotja Agropecuària, Fèlix Larrosa, ha presidit la sessió d’avui en què s’ha tractat la internacionalització de Mercolleida, com a una de les línies estratègiques d’aquest organisme. L’aposta per Costa Rica es concreta amb la posada en marxa d’una junta per fixar els preus de referència en aquest país aplicant el model que desenvolupa al territori espanyol. D’aquesta manera, Mercolleida aportarà el seu coneixement i expertesa en un sector en el qual ja és exemple i referent al mercat espanyol.
Per fixar la cotització de preus s’establiria un sistema d’intercanvi d’informació de mercats i, alhora, es generaria un seguit de dades del sector porcí que permetrien ampliar les estadístiques i els continguts per a ús dels operadors. L’entrada al mercat costa-riqueny es plantejaria per aquest 2024, un cop es presenti i es resolgui la licitació. El treball conjunt amb el soci autòcton ha de permetre rebre assessorament i acompanyament pel que fa a la realitat i les particularitats del sector.
Mercolleida fa temps que està treballant en l’estudi del mercat de Costa Rica per veure la viabilitat de la seva aposta en aquest país i es presenta com a primer pas per proposar la seva expansió en el mercat llatinoamericà, on ja compta amb usuaris. Actualment, Mercolleida col·labora amb entitats i empreses d’altres països en quant a la gestió d’informació i preus. De fet, amb una extensa i productiva trajectòria al darrere, ha aconseguit fer-se una marca pròpia reconeguda internacionalment.
En el consell d’administració, s’ha exposat també la importància de la formació per mantenir la competència professional i s’ha encomanat a la direcció l’organització, encapçalada per Miquel Àngel Bergés, una jornada amb experts del sector per aprofundir en l’obertura de nous mercats.