Avui s'han entregat els diplomes de final de curs a les participants del taller de memòria que s'ha fet al Centre Sènior de Santa Cecília

Més d’un centenar de persones han participat aquest any en un taller de memòria i entrenament cognitiu als centres sènior de Lleida

L’objectiu de l’activitat és millorar la qualitat de vida, l’autoestima i el benestar de les persones grans, entre d’altres. El tinent d’alcalde Carlos Enjuanes ha assistit aquest dijous a la cloenda de l’activitat, al Centre Sènior de Santa Cecília.

L’Ajuntament de Lleida ofereix, dins el programa d’activitats per a gent gran, el Taller d'estimulació neurocognitiva, un programa d’activitats d’entrenament cognitiu i de millora de la memòria que aborda, de manera transversal, la promoció i adquisició de conductes i hàbits saludables en l’envelliment. Durant l’any 2024 un total de 108 persones han participat en aquesta activitat, que l’Associació ASPID ha dut a terme en els centres sènior de Santa Cecília, Santa Teresina, Bonaire, Bordeta, Democràcia, Bloc Mariola, Pardinyes i Mariola. El tinent d’alcalde i responsable d’Acció i Innovació Social i de Persones Grans, Carlos Enjuanes, ha assistit aquest dijous a la cloenda del taller, al Centre Sènior de Santa Cecília, i ha lliurat els diplomes a la dotzena de participants.

Enjuanes ha valorat positivament el desenvolupament del taller i ha remarcat la importància que té la prevenció per a un envelliment saludable i una bona qualitat de vida. Així, ha destacat que activitats com aquesta també promouen la sociabilitat i el coneixement entre persones usuàries dels centres sènior.

Els objectius generals del programa són estimular les funcions cognitives, millorar l’autoestima i el benestar, prevenir el deteriorament cognitiu associat amb l’envelliment i millorar la qualitat de vida. Altres objectius més específics són estimular i millorar els processos cognitius bàsics com l’atenció, la memòria, el llenguatge, el raonament i la percepció, reduir la presència d’oblits quotidians, potenciar la capacitat de realitzar nous aprenentatges, millorar la percepció d’autoeficàcia respecte a les mateixes capacitats cognitives, fomentar les relacions socials, reduir l’ansietat associada amb els problemes de memòria, fomentar un espai d’aprenentatge que promogui el desenvolupament de conductes saludables que contribueixin a la millora de la qualitat de vida i donar estratègies que permetin compensar els efectes de les pèrdues de memòria que siguin aplicables i generalitzables en el funcionament quotidià.

Algunes de les activitats que s’han fet en el taller són psicoeducació sobre com funciona la memòria i perquè es produeixen els oblits, tasques d’entrenament cognitiu i exercicis en millora de la capacitat d’atenció, entrenament en tècniques de millora de la memòria, tasques d’estimulació d’altres funcions cognitives com el llenguatge, la percepció, l’orientació, el raonament i la flexibilitat cognitiva, així com estratègies pràctiques per reduir els oblits quotidians.