Més de 6,3 milions de viatgers als autobusos de Lleida durant el 2023
Són 1,2 milions més que al 2022 i es recuperen les xifres prepandèmia
S’incrementen les persones usuàries en totes les línies. L'L7 és la més utilitzada amb més de 1,7 milions de viatgers
El taxi a demanda a l’Horta de Lleida assoleix una xifra rècord amb més de 10.000 serveis
De l’enquesta de mobilitat realitzada a mil persones a l’octubre de l’any passat es desprèn que el 67% utilitza el transport públic col·lectiu urbà i que el 39,2% valora amb un excel·lent la satisfacció global del servei
Són 1,2 milions més que al 2022 i es recuperen les xifres prepandèmia
S’incrementen les persones usuàries en totes les línies. L'L7 és la més utilitzada amb més de 1,7 milions de viatgers
El taxi a demanda a l’Horta de Lleida assoleix una xifra rècord amb més de 10.000 serveis
De l’enquesta de mobilitat realitzada a mil persones a l’octubre de l’any passat es desprèn que el 67% utilitza el transport públic col·lectiu urbà i que el 39,2% valora amb un excel·lent la satisfacció global del servei
Més de 6,3 milions de viatgers van utilitzar alguna de les 12 línies urbanes -més el bus turístic- d’Autobusos de Lleida durant el 2023. Son 1,2 milions més que al 2022 i, a més, es recuperen les xifres prepandèmia del 2019. Són dades que s’han posat de relleu aquest dimarts en el transcurs de la Comissió de Seguiment del transport públic urbà col·lectiu que ha estat presidida per la tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón.
En aquest sentit, també cal destacar que la línia més utilitzada per les persones usuàries és l’L7 que arriba a 1.775.880 viatgers, seguida de l’L6 amb 923.781. Segueixen per aquest ordre l’L2 (604.715), L20 (540.796), L5 (517.868), L4 (501.823).
Així mateix, respecte al 2022 incrementen els viatgers a totes les línies, sobretot a l’L7, L6 i L2. A més, l’L70 augmenta en una 56,4% el número de viatgers respecte a l’any anterior.
També cal destacar que el taxi a demanda a l’Horta de Lleida assoleix una xifra rècord amb 10.226 serveis quan al 2022 van ser 7.826.
Enquesta de mobilitat
Autobusos de Lleida va realitzar a l’octubre del 2023 una enquesta de mobilitat a una mostra de 1.000 persones de les quals el 67% van dir que eren usuàries del transport públic i d’elles el 34% ho son un cop o més a la setmana, el 10% un cop o més al mes i el 23% ho son de manera esporàdica.
Els desplaçaments en transport públic son majoritàriament per qüestions laborals, gestions de treball o personals, per anar a fer compres i per anar als centres sanitaris.
Pel que fa a la valoració, els atributs en les línies habituals d’ús reben de nota mitjana entre un 6,39 (freqüència de pas), un 6,41 (puntualitat de pas) fins a un 7,46 (recorreguts adequats), un 7,55 (informació d’horaris), un 7,97 (informació de recorreguts o un 8,44 (facilitat per la compra de títols de transport). Cal destacar també que la puntuació que reben els atributs han augmentat entre un 0,3 i un 0,8% respecte el 2022.
La satisfacció global del servei és en un 39,2% excel·lent, un 50,7% notable, un 8,5 aprovat i un 1,6 suspès.
Millores en el transport públic urbà
Entre les millores que s’han dut a terme darrerament hi ha la posada en marxa de la prova pilot del bus llançadora de Magraners fins a l’estació del ferrocarril. Aquest nou servei es va iniciar el 2 d’abril i en el primer mes de funcionament l’han utilitzat una mitjana de 10 persones cada dia (laborable). En aquest sentit, la Paeria i Autobusos de Lleida continuaran fent difusió d’aquesta nova línia que té l’objectiu de facilitar als veïns i a les veïnes d’aquest barri l’arribada al centre de la ciutat sense fer parades i amb 10 minuts.
Així mateix, coincidint amb l’inici de la L7D es va fer una modificació de l’L7 per reduir el temps del recorregut.
A més, també s’ha explicat que s’han anat fent reunions de seguiment amb el Comitè d’Empresa d’Autobusos de Lleida i s’estan fent actuacions de millora, així com implementant, en la mesura del possible, les seves aportacions.
Els busos nocturns gratuïts coincidint amb festes assenyalades (Cap d’Any, Carnestoltes, Festa Major i Aplec) també ha estat una de les qüestions que s’ha posat de relleu en el marc de la Comissió de Seguiment.
Pel que fa a les millores previstes hi ha la de la incorporació de nous vehicles elèctrics, així com la licitació -i posterior adjudicació- dels carregadors elèctrics per a aquests nous autobusos.
Pel que fa als reptes a curt termini hi ha el Pla de Mobilitat Urbana i el projecte de les Zones de Baixes Emissions.