Aquest dijous s’ha signat el nou conveni col·lectiu per al període 2024-2025 d’Autobusos de Lleida.

Millores laborals per als treballadors i les treballadores d’Autobusos de Lleida

Aquest dijous s’ha signat el nou conveni col·lectiu per al període 2024-2025 en què destaca l’increment salarial, així com facilitar la conciliació familiar i laboral amb la reordenació de torns i horaris, entre altres

El paer en cap, Fèlix Larrosa, que ha assistit a la rúbrica de l’acord entre l’empresa i els representants dels treballadors, “ha felicitat les dues parts per arribar a una entesa després d’un any de negociació i per haver desencallat un conflicte que s’arrossegava des de l’anterior mandat”

Aquest dijous s’ha signat el nou conveni col·lectiu per al període 2024-2025 en què destaca l’increment salarial, així com facilitar la conciliació familiar i laboral amb la reordenació de torns i horaris, entre altres

El paer en cap, Fèlix Larrosa, que ha assistit a la rúbrica de l’acord entre l’empresa i els representants dels treballadors, “ha felicitat les dues parts per arribar a una entesa després d’un any de negociació i per haver desencallat un conflicte que s’arrossegava des de l’anterior mandat”

Aquest dijous s’ha signat el nou conveni col·lectiu per al període 2024-2025 d’Autobusos de Lleida. L’empresa i els representants dels treballadors i de les treballadores han rubricat l’acord que els garanteix millores laborals com l’increment salarial, així com facilitar la conciliació familiar i laboral amb la reordenació de torns i horaris, entre altres.

A l’acte de signatura del nou conveni col·lectiu d’Autobusos de Lleida ha assistit el paer en cap, Fèlix Larrosa; la tercera tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón; el director general de Moventis, Juan Jiménez; el gerent d’Autobusos de Lleida, Carlos Soldevilla; el president del Comitè d’Empresa, Paco Morales; la secretària general de CCOO a Lleida, Cristina Rodríguez, i el d’UGT, José Luis Àguila.

Larrosa ha posat de relleu que “vull felicitar les dues parts per arribar a una entesa després d’un any de negociació i per haver desencallat un conflicte que s’arrossegava des de l’anterior mandat quan, recordem, es van concentrar a la plaça Paeria reclamant a l’anterior govern que adoptés una posició de suport als treballadors i les treballadores”.

“A partir d’ara tenim el repte d’ordenar i avançar en el factor temps que és el que dona credibilitat, confiança i tranquil·litat en el transport públic urbà col·lectiu. Amb la primera fase de la remodelació de la Rambla de Ferran aconseguirem que la primera corona de la ciutat tingui un carril exclusiu per al bus”, ha assegurat l’alcalde. “És un servei públic cabdal per a la ciutat i per al benestar de la ciutadania”, ha conclòs el paer en cap.

El president del Comitè d’Empresa, Paco Morales, ha destacat que “estem molt satisfets de la signatura d’aquest conveni que millora les nostres condicions laborals i que teníem pendent des de fa anys ja que no s’havien pogut aconseguir en negociacions anteriors”.

Per la seva banda, Soldevilla ha explicat “que s’ha fet un esforç important per part de l’empresa en la reorganització laboral de la plantilla, així com en l’increment salarial dels treballadors i de les treballadores per, en definitiva, donar un millor servei als usuaris i les usuàries i garantir el benestar de tothom”.

6,5 milions de viatgers aquest 2024

En el transcurs de l’acte de signatura del conveni col·lectiu, Soldevilla ha informat que les previsions és que a finals d’aquest 2024 s’arribi a la xifra de 6,5 milions de viatgers aquest 2024, el que suposa un 20% més que a l’any 2023. Actualment, cada dia unes 32.000 persones utilitzen el servei de transport col·lectiu urbà a al ciutat de Lleida.