Morón: “Impulsem una mobilitat urbana amb criteris de sostenibilitat que incrementin la qualitat de vida de la ciutadania”
La tercera tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón ha participat a la conferència oberta que clou el procés de redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible. “Aquest pla impulsa les mesures necessàries per a aconseguir una mobilitat urbana amb criteris de sostenibilitat que incrementin la qualitat de vida de la ciutadania”, ha afirmat. Està previst aprovar-lo inicialment al mes d’octubre
La tercera tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón ha participat a la conferència oberta que clou el procés de redacció del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible. “Aquest pla impulsa les mesures necessàries per a aconseguir una mobilitat urbana amb criteris de sostenibilitat que incrementin la qualitat de vida de la ciutadania”, ha afirmat.
En el marc de la celebració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible, Morón ha posat de relleu que “aquest Pla ofereix un canvi de paradigma, hem d’entendre els nous models de mobilitat sostenibles com a elements que fomenten la salut. Aconseguir una ciutat més pacífica, sense excés de soroll, sense estrès de vehicles, amb vies per caminar, sense contaminació atmosfèrica, suposa incrementar la salut i la qualitat de vida de tots els seus ciutadans i ciutadanes i aquí es on hem d’arribar, hem d’arribar a entendre aquests canvis no com una molèstia sinó com un benefici”.
“Tot això passa -ha assegurat la regidora- per posar les persones al centre de la mobilitat de la ciutat, apostant pel foment dels desplaçaments a peu, com amb el plànol Metrominut, donant més temps als vianants en les fases semafòriques o vianalitzant més carrers; també amb mesures que garanteixin un ambient saludable on es pugui anar en bici i utilitzar més el transport públic, com amb la creació i millor connexió del carril bici, estudiar un servei públic de lloguer de bici, instal·lant aparcaments segurs i, sobretot, repensar una nova xarxa d’autobusos, millorant freqüències i línies”.
La tinenta d’alcalde també ha fet esment a la nova ordenança i la implantació de la Zona de Baixes Emissions per reduir el consum energètic i les emissons CO2.
En definitiva, és un Pla que “ens interpel·la a assegurar la qualitat de vida de la ciutadania, de totes les franges d’edat per, en definitiva, fomentar la convivència, la cohesió i també el desenvolupament econòmic”.
Finalment, Morón ha agraït a totes les persones que han contribuït en l’elaboració de propostes d’un pla que “serà cabdal per millorar la mobilitat de Lleida”.
Procés de participació ciutadana
Posteriorment, ha intervingut la Cap d’Acció Participativa Participació Ciutadana, Cristina Saiz, que ha explicat en què ha consistit tot el procés de participació ciutadana que s’ha dut a terme i en el qual han participat un total de 260 persones, ha destacat.
L'Ajuntament de Lleida va rebre 30 propostes al Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible a través de la plataforma Decidim. A més, hi va haver un total de 98 interaccions, que són les persones que no van fer propostes, però que van donar suport a alguna que ja havia estat proposada.
En aquest sentit, cal destacar que les propostes van tenir a veure majoritàriament amb el transport públic urbà, la mobilitat a peu i en bicicleta i aparcaments.
A més, anteriorment s’havia celebrat el taller Marató de Propostes en què hi van participar una setantena de persones. En aquesta trobada es va fer un resum de la diagnosi, línies estratègiques i els objectius de les propostes inicials del PMUS, per després debatre per grups les diferents visions, problemàtiques de cada col·lectiu i finalment, fer una valoració global dels principals resultats de cada grup.
Es van fer grups per línies de treball que van fer una seixantena d'aportacions després de reflexionar i debatre al voltant de la mobilitat activa (peu, bici, accessibilitat), transport públic, vehicle privat i externalitat (seguretat, medi ambient).
A partir d’aquí es va elaborar un informe de retorn de les propostes recollides durant el procés de participació ciutadana que ha recollit Doymo, que ha estat l’encarregada de la redacció del Pla. Així, Lídia González, representant de l’empresa ha presentat l’informe final de propostes.
Finalment, el Director adjunt d’Agenda Urbana, Carlos Pérez, ha estat l’encarregat d’explicar el calendari d’aprovació del nou Pla de Mobilitat Urbana Sostenible. Així, es preveu aprovar inicialment el document al ple del mes d’octubre. Posteriorment, obrir un termini d’un mes i mig d’exposició pública, resoldre les al·legacions, si s’escau, per, finalment portar-lo a l’aprovació definitiva.
L'acte ha comptat també amb la presència dels regidors Xavi Palau, Anna Florista, Marta Tristany, Jordina Freixanet, David Melé i Gloria Rico.