Paeria i Adif treballen conjuntament per impulsar un nou districte urbà entorn de l’Estació
L’Ajuntament de Lleida i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han constituït la comissió mixta de seguiment del Pla de l’Estació, per tal d’avançar conjuntament en una proposta consensuada i viable per a desenvolupar la reordenació d’un nou districte urbà d'11,5 hectàrees al voltant de l’estació de ferrocarril.
L’Ajuntament de Lleida i l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) han constituït avui la comissió mixta de seguiment del Pla de l’Estació, per tal d’avançar conjuntament en una proposta consensuada i viable per a desenvolupar la reordenació d’un nou districte urbà al voltant de l’estació de ferrocarril.
Per part de la Paeria, la comissió ha comptat amb la participació de l’alcalde, Fèlix Larrosa, la primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, i la portaveu del grup de Junts per Lleida, Violant Cervera, a més de diversos tècnics. En representació d’Adif, avui han assistit Jesús Campo, director general de Negoci i Operacions Comercials; Montserrat Rallo, directora general de Planificació, Estratègia i Projectes; i Alfredo Cabello, director de Patrimoni i Urbanisme.
L’alcalde Larrosa ha destacat que la trobada d’avui és fruit del treball intens que s’ha dut a terme fins ara i ha mostrat la seva satisfacció perquè suposarà un punt d’inflexió per fer realitat el projecte. “Anem de la mà i volem avançar de forma coordinada i conjunta amb Adif, que és el propietari majoritari del sector i el gestor de la infraestructura ferroviària. Això ens permetrà treballar amb garanties sobre la viabilitat i la seguretat jurídica del projecte i evitar que fem passes enrere”, ha afirmat el paer en cap.
El treball conjunt entre la Paeria i Adif no s’ha aturat en els últims mesos, en els quals s’han fet diverses reunions conjuntes, tant a Lleida com a Madrid.
Durant la reunió d’avui, totes dues parts han plantejat els seus punts de partida per fer viable el projecte. La nova ordenació, que es debatrà en les pròximes reunions de la comissió, establirà el repartiment dels usos residencials, comercials, d’oci, hotelers i d’oficines al costat de l’estació i la seva integració amb la infraestructura ferroviària.
En el marc de la reunió, la Paeria ha plantejat una proposta de connexió entre Pardinyes i el centre amb una gran zona verda de 18.000 metres quadrats sobre les vies, amb diferents passos connectats i una coberta transitable per sobre de l’estació d’autobusos. Aquesta solució permet evitar el problema que suposava la repercussió del cost del cobriment de les vies sobre la construcció dels edificis, que feia inviable econòmicament tota l’operació.
“Aquesta operació urbanística ens permetrà transformar aquest gran espai de 11,5 hectàrees en ple centre de la ciutat, per a convertir-lo en un nou districte ple d’oportunitats. Gràcies a la col·laboració amb Adif ara podrem fer-la realitat”, ha afirmat l’alcalde.
La superfície total de l’àmbit és de 115.270,08 m² i compta amb un sostre edificable també de 115.270,08 m², segons la proposta aprovada inicialment, que es repartirà entre els diferents usos. El nombre màxim d’habitatges previst és de 449, dels quals un 40% correspondran a habitatges de protecció pública.