Primera Trobada del Cos Consular a Lleida

L’Ajuntament de Lleida presentarà la ciutat com a capital d’oportunitats davant d’una trentena de delegacions internacionals

L’Ajuntament de Lleida presentarà la ciutat com a capital d’oportunitats davant d’una trentena de delegacions internacionals

La Paeria celebra aquest dijous la primera Trobada del Cos Consular a Lleida que tindrà lloc a La Llotja. L’Ajuntament reunirà una trentena de delegacions internacionals a les quals presentarà una panoràmica àmplia del vessant econòmic i cultural de la ciutat amb la finalitat d’exportar Lleida al món i atreure-hi inversions. La jornada forma part de l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica que l’alcalde, Fèlix Larrosa, va anunciar el 12 de setembre. L’objectiu és remarcar la capitalitat de Lleida i el seu poder d’atracció com a Capital de les Oportunitats, difondre la marca Lleida com una marca inversora i incidir en la seva vocació internacional.

En la trobada participaran prop de 40 cònsols i representants consulars de països europeus, d’Àsia, d’Àfrica, d’Amèrica del Nord, de Sudamèrica i de l’Amèrica Insular-Carib.

La jornada s’iniciarà amb una benvinguda a càrrec de Pilar Bosch, regidora de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Lleida; de Carolina de Manueles, directora general d’Españoles en el Exterior y Asuntos Consulares, i de Jaume Saltó, president de la Cambra de Comerç de Lleida. Tot seguit, el director de Promoció Econòmica de la Paeria, Miguel Luis Lapeña, presentarà el perfil econòmic de la ciutat.

En el marc de la trobada, diverses empreses i entitats exposaran casos d’èxit empresarial distribuïts per àrees.

-Infraestructures i comunicacions: Francesc Trota, director general de Transports Trota.
-Sector càrnic: Josep Solé, director-gerent de la Divisió Avícola de Vall Companys.
-Sector agroalimentari: Josep Presseguer, director general de Fruits de Ponent.
-Sector tecnològic/investigació: Joan Folguera, CEO Ingroup, i Olga Martin, catedràtica i vicerectora de Transferència i Coneixement de la Universitat de Lleida.
-BioEconomia: OsKar Gil, director de Producte i Valorització de Zyrcular Foods, i Víctor Falguera, coordinador general biohub.cat.
-Lleida Convention Bureau: Mònica Terrado, directora tècnica de Turisme de Lleida.

El paer en cap de Lleida, Fèlix Larrosa, clourà les presentacions de la secció institucional-empresarial de la jornada, que continuarà amb una part turística -una visita a la Seu Vella- i una altra de cultural, un recorregut pel Morera. Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida.

Estratègia de Diplomàcia Econòmica

L’Estratègia de Diplomàcia Econòmica anunciada per l’alcalde preveu, a més, fer una diagnosi del teixit empresarial -dins del Conveni amb la Cambra de Comerç- que identifiqui els sectors econòmics clau de Lleida. En aquest marc se sondejarà quins mercats internacionals podrien estar interessats en el teixit empresarial lleidatà amb accions com la Trobada del Cos Consular.

En segon lloc, es treballa per definir possibles aliances regionals, nacionals i internacionals, amb la generació d’un espai econòmic comú amb la Catalunya central i la Franja, a més d’establir sinergies i punts de col·laboració amb Barcelona i Tarragona.  Així mateix, es contempla l’organització d’esdeveniments a Lleida que atraguin empreses i inversors estrangers com l’Smart Rural Congres, les Jornades hispano-andorranes, i altres iniciatives com la creació d’un pool entitats econòmiques locals (Mercolleida, Agrobiotech, Fira de Lleida i Llotja de Lleida) i d’una nova campanya de Turisme de Lleida.

El tercer eix de l’estratègia és el de l’atracció d’inversió econòmica. En aquest punt destaquen l’Oficina d’atracció d’inversions, que es presentarà en el marc de la Fira de Sant Miquella generació de nou sòl industrial, com els 400.000 metres quadrats previstos amb l’ampliació del polígon del Segre cap a la Partida de Les Canals i l’impuls de Torreblanca; o el projecte de Ciutat del transport, que vol aprofitar la bona ubicació geogràfica de la ciutat perquè Lleida sigui baula del sector de la logística.

En quart lloc, l’Estratègia de Diplomàcia Econòmica vol contribuir a l’enfortiment del teixit empresarial local, amb la posada en marxa durant el mes d’octubre del Consell Econòmic i Social, entre altres iniciatives. Una altra acció en aquest eix és la projecció de Lleida com a ciutat universitària, que preveu avançar en transport, habitatge i també reforçar l’oferta cultural i d’oci, entre d’altres.